جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسدالله مهرآرا- مدیر مدرسه صالحیه قزوین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صالحیه گفت: رجب ماه خداست و عده ای از بزرگان، ماه رجب را ماه عنايات خاصه خدا و از جهتی مهمتر از ماه مبارك رمضان مي دانند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله مهرآرا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک ماه رجب، اظهار داشت:  ماه رجب، ماه ولایت و امامت، و ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگان جاری می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین خاطرنشان کرد: از امام صادق(ع) روایت است که حضرت رسول اکرم( ص) فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

وی با بیان این که ماه رجب فرصتی است که خداوند رحمان برای بخشش گناهان به بندگان خود داده است، گفت: اینکه ماه رجب ماه رحمت و مغفرت است، به این معنا است که رحمت الهی و بخشش خداوند متعال، شامل حال بندگان شده و ملائکه به زمین آمده و با توجه به ملکوت و فضای رحمت این ماه، گناهان زودتر بخشیده می شود.

وی ادامه داد: پس وقتی گفته می شود رجب، ماه رحمت است، این معنا را می دهد که خداوند توبه بندگان را سریع تر می پذیرد، و گنهکاران باید از این فرصت طلایی استفاده کنند تا مشمول رحمت واسعه الهی قرار گیرند.

حجت الاسلام  والمسلمین مهرآرا بیان داشت: اینکه خداوند در ماه هایی همچون رجب توبه را زودتر می پذیرد امیدبخشی است به گناهکاران تا دست از گناه کشیده و در درگاه معبود یکتا توبه نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha