چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی در  دیدار شهردار قم

حوزه/مدیرحوزه های علمیه با بیان اینکه در بحث آسیب های اجتماعی ، قم باید در پایین ترین حد ممکن قرار داشته باشد گفت: متاسفانه شاهد بروز بعضی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در قم هستیم که لازم است شهرداری قم و مدیران شهری به این مسئله مهم توجه اساسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار دکتر سقاییان نژاد و مدیران شهری قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سال نو و همچنین اعیاد ماه مبارک رجب به تشریح اولویت های عمرانی و فرهنگی قم پرداخت و گفت: درگذشته و مدیران قبلی در شهرداری قم خدمات خوبی انجام دادند؛ اما این دوره یک دوره ویژه و ممتازی در عمران و آبادانی شهر قم می باشد.

*لزوم داشتن یک نگاه آینده نگر و راهبردی به قم

وی گفت: در بحث برنامه ریزی شهری توجه به یک نگاه راهبردی و آینده نگری و کلان نگری به شهر قم  بسیار مهم و اساسی است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه قم در سطح ملی و فراملی افزود: قم یک جایگاه درون استانی و یک جایگاه ملی و حتی فراملی دارد که مسئولان و دست اندرکاران نهادهای مختلف در قم باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود:  امروزه علاوه بر وجود طلاب ایرانی از سراسر کشور، از حدود120کشور دنیا نیز در قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند و در کمتر جایی از  دنیا شاهد این موضوع هستیم، لذا باید در دستگاه های اداری استان برنامه ریزی ها به گونه ای صورت بگیرد که پذیرای این سطح تنوع فرهنگی باشد.

*ایجاد نشاط اجتماعی به معنای عبور از خط قرمز های شرعی نیست

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت  نشاط اجتماعی در شهر مقدس قم تاکید کرد:باید تلاش کنیم تا در چارچوب شرع و اخلاق نشاط اجتماعی را در سطح شهر مقدس قم ایجاد نماییم،  چرا که متاسفانه یک دید منفی وجود دارد و آن این است که بعضی ها خیال می کنند نشاط و شادی تنها در عبور از خط قرمز های شرعی و دینی صورت می پذیرد و حال آنکه می شود در چارچوب شرع و اخلاق نیز نشاط اجتماعی و تفریحات سالم داشت.

امام جمعه قم در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید در بحث آسیب های اجتماعی قم در پایین‌ترین حد ممکن قرار داشته باشد گفت: متاسفانه امروز اینگونه نیست و شاهد بروز بعضی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی هستیم که لازم است شهرداری قم و مدیران شهری به این مسئله مهم توجه اساسی داشته باشند.

*زیرساخت های ورود بیشتر گردشگران مذهبی به قم فراهم شود

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به ورود سالانه چند میلیون گردشگر مذهبی به قم خاطر نشان ساخت:قم واقعا ظرفیت فوق العاده ای در بحث گردشگر مذهبی دارد، ولی شایسته است که زیرساخت های آن از حیث سخت افزاری و نرم افزاری انجام شود و از این ظرفیت اساسی و مهم استفاده لازم را کرد؛ چرا که ورود این حجم از گردشگر مذهبی به قم قابلیت چند برابر شدن را دارد.

آیت الله اعرافی در پایان با بیان اینکه همه ما در قبال عمران و آبادانی شهر مقدس قم وظیفه داریم گفت: حوزه نیز به سهم خود آماده هرگونه همکاری با مسئولین شهری،جهت آبادانی و عمران و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد و امیدواریم در آینده شاهد آبادنی بیشتر قم به عنوان یک شهر مذهبی و علمی باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    رییس جمهور ، شهردار ها:این پست و مقام یک امانت الهی است(هزینه های دولت، ارثیه هیچ مسوولی نیست و...) . او و بقیه کارکنان، خدمتگذار مردم هستند. باید مسوول مربوطه این را عملا ثابت کند. مردم هم ضمن اجرای وظایف دینی خود ، باید در تمام ساخت و سازها و افتتاح مکان های عمومی شرکت داشته و مراحل انجام آنرا نظاره کنند..... اشگال و اصلاح قانون را باید مجری قانون فورا به مجلس گزارش دهد .... اگر نکرد........