سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: رفتار و گفتار ما  باید طوری باشد که مبلغ مکتب شیعه و اهل بیت(ع) باشیم نه اینکه با اشتباهات خود موجب ضرر به این مکتب الهی شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی، ظهر امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهر بهار استان همدان گفت: یکی از نشانه های مومنان مهمان نوازی و خوش رویی با میهمانان است.

وی در ادامه با اشاره به روایات وارده در مورد مهمان نوازی، تصریح کرد: در روایات فراوانی آمده است که خداوند روزی مهمان را تضمین کرده و مهمان با خروج از خانه میزبان گناهان را با خود می برد.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: مهمان هدیه الهی است و زمانی که خداوند متعال بخواهد خیری را به بنده ای برساند او را میزبان قرار می دهد چون هم روزی به او عطا می کند و هم از گناهان او گذشت می کند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اهمیت مساله مهمان نوازی در اسلام، خاطرنشان کرد: امیر مومنان علی(ع) می فرماید هر کس به خدا و روز قیامت اعتقاد دارد، مهمان نواز خوبی  است.

وی در ادامه افزود: طلاب علوم دینی باید در مرحله نخست خود را مزین به این حُسن کنند و همچنین برای مردم جامعه نیز اهمیت مسئله مهمان نوازی را بازگو کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه همدان ابراز داشت: رفتار و گفتار ما  باید طوری باشد که مبلغ مکتب شیعه و اهل بیت(ع) باشیم نه اینکه با اشتباهات خود موجب ضرر به این مکتب الهی شویم.

وی با بیان این که طلاب علوم دینی باید خوش رویی را در کار های خود اصل قرار دهند و از شوخی های مضر و به دور از شان بپرهیزند، افزود: طلاب باید هر روز و هر لحظه متذکر اخلاق نیک به همدیگر باشند و در لحظاتی که در حوزه های علمیه به سر می برند تمرین خود سازی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha