پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد سوری - امام جمعه پلدختر

حوزه/ امام جمعه شهرستان پلدختر با تأکید بر ضرورت تجلیل از شخصیت عالمان دینی، گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین بابایی مؤسس فقید حوزه پلدختر، مبلغی خستگی ناپذیر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی بابایی (مؤسس مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان پلدختر) که با حضور جمعی از روحانیون و طلاب و در محل مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: آن عالم گرانقدر با تلاش های مستمر در جهت تبلیغ و ترویج معارف اسلام و مکتب تشیع، تلاش های وافری داشت و تا آخرین لحظه عمر گران بهای خود، در جهت تبلیغ، تبیین و نهادینه کردن اخلاق در جامعه گام برداشت.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد عالمان و بزرگان دین در جامعه اظهار داشت: خدمات و فعالیت های عالمان دینی باید به جامعه و به ویژه به نسل جوان منتقل شود، چرا که عالمان و بزرگان دینی منشاء اثرات و برکات زیادی در جامعه هستند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به برخی روایات دینی در خصوص اهمیت والای علم عالمان و بزرگان دین در جامعه گفت: براساس روایات، شیطان از مرگ عالمان دینی برای رسیدن به اهداف خود خوشحال خواهد شد، چرا که عالمان منبع تبلیغ دین در جامعه هستند.

حجت الاسلام سوری با اشاره به خدمات شایان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی بابایی ادامه داد: آن روحانی انقلابی و مبارز در سال های قبل از پیروزی انقلاب، با مبارزه علیه رژیم ستم شاهی ممنوع المنبر شد و در کنار شهدای روحانی همچون شهیدان رحیمی و صادقی به مبارزات انقلابی خود ادامه می داد.

وی با اشاره به اینکه آن عالم گرانقدر در امر شاگرد پروری و تربیت طلاب بسیار موفق عمل می کرد، گفت: آن عالم بزرگوار با تأسیس و مدیریت مدرسه علمیه امام صادق(ع) پلدختر و همچنین ساخت و احداث مساجد متعدد، همواره در راستای تربیت مبلغان دین فعالیت های ارزشمندی داشت.

امام جمعه پلدختر در پایان گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی مبلغی خستگی ناپذیر و دلسوز بود که عمر خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب صرف نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha