پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام هاشم فیروزی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فیروزی گفت: آنچه در مراسم معنوی اعتکاف مشاهده می‌شود و موجبات خرسندی را فراهم می‌کند، حضور گسترده و چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین هاشم فیروزی در نشستی با طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب، اظهار داشت: از آن جایی که عظمت و فضیلت بسیار زیاد ماه رجب که در کلام ائمه معصومین(ع)، بارها به خوبی بیان شده است، نباید اجازه دهیم از این لحظات و فرصت های ارزشمند به راحتی از دست برود.

وی ادامه داد: ماه رجب ویژه آمرزش و مخصوص مغفرت است و در این ماه خداوند اولیا و محبان خود را می آمرزد؛ توبه‌ آنان را می‌پذیرد و آنان را از دشمنان نجات می دهد.

این کارشناس مذهبی به سخنی از حضرت امام موسی کاظم (ع) اشاره و اظهار کرد: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏‌تر است، کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند متعال از آن رود به او مى‌‏نوشاند.

وی ادامه داد: آن حضرت در ادامه می فرمایند که  ماه رجب، ماه بزرگى است که  در آن پاداش  حسنات چند برابر است و گناهان آدمی در آن آمرزیده مى‏‌شود و کسى که یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، آتش جهنّم به اندازه یک صد سال از او فاصله مى‏‌گیرد، و کسى که سه روز در این ماه  روزه بگیرد، بهشت براى او واجب مى‌‏شود.

حجت الاسلام والمسلمین فیروزی به موضوع اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: اعتکاف فرصتی مغتنم برای جوانان و دانشجویان است که با درنگ و تأمل در رفتار و کردار خود، ضمن خودسازی نور امید و اعتقاد به خدا را در وجودشان روشن کنند و برای آخرت توشه‌ای معنوی به دست آورند.

وی گفت: در واقع انسان باید فرصتی را ایجاد کند که بتواند با تمرکز بیشتری ارتباط خود را با خداوند قوی‌تر کرده و به تعبیری اصلاح کند؛ که یکی از این فرصت‌هایی که برای این کار وجود دارد اعتکاف است.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: آنچه در این مراسم معنوی مشاهده می‌شود و موجبات خرسندی را فراهم می‌کند، حضور گسترده و چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف است.

حجت الاسلام والمسلمین فیروزی یادآورشد: مسئولیت و فشار کار باعث نشود از انجام فرایض معنوی غافل شویم، چون خلاء معنوی انسان تنها با ارتباط با عالم بالا پر می شود و باید در طول روز فرصتی را برای خلوت با خدا و راز و نیاز اختصاص دهیم.

در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین فیروزی، برای شفای عاجل آیت الله باریک بین دعا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha