پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ آیت الله اشرفی شاهرودی با وقوع زلزله شدید امروز مشهد، در هنگام درس خارج فقه خود در حالت آرامش کامل با قرآئت آیه ۴۱ سوره فاطر درس خود را ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی با وقوع زلزله شدید امروز مشهد، در هنگام درس خارج فقه خود در حالت آرامش کامل با قرآئت آیه ۴۱ سوره فاطر درس خود را ادامه داد.  
بر اساس این گزارش، در زمان زلزله آیت الله اشرفی شاهرودی با  آرامشی خاص که در چهره استادش مرحوم امام خمینی(ره) دیده می شد، گفت: مثل اینکه زلزله است و در این هنگام بر بالای منبر آیه 41 سوره فاطر را سه بار قرائت کرد و دوباره به درس خود ادامه داد.
وی خطاب به دوسه نفر از شاگردانش که ابتدای زلزله قصد ترک شبستان بزرگ زیر گنبد مدرسه آیت الله العظمی خوئی(ره) را داشتنند، اما با دیدن آرامش استاد منصرف شدند با حالت مزاح گفت: کجا می خواستید فرار کنید و با تبسمی درس خود را ادامه داد.
برپایه این گزارش، در پایان درس نیز شاگردان آیت الله اشرفی شاهرودی به امامت وی نماز آیات را اقامه کردند.
گفتنی است آیه خوانده شده در زمان زلزله توسط آیت الله اشرفی شاهرودی در روایتی از امام رضا(ع) به نقل از پدرشان امام موسی کاظم در جلد دو کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 152 آمده است که می فرماید: « لَمْ يَقُلْ أَحَدٌ قَطُّ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَنَامَ - إِنَّ اَللّهَ يُمْسِكُ اَلسَّماواتِ وَ اَلْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَكَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ كانَ حَلِيماً غَفُوراً َ- فيَسْقُطَ عَلَيْهِ اَلْبَيْتُ.»
امام رضا(ع) از پدر خویش امام کاظم(ع) روايت کرده كه فرمودند: تاكنون كسي آيه «همانا خدا آسمان ها و زمين را نگاه مي دارد تا نيفتند و اگر بيفتند بعد از او هيچ كس آنها را نگه نمي دارد؛اوست بردبار آمرزنده»  را هنگام خواب تلاوت نکرده جز آن كه هرگز خانه بر سرش فرو نريخته است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha