شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه همه انسان ها با هم برابر هستند، تاکید کرد: انسان باید از فخر فروشی و غرور دوری کند و مسئولان نباید به پست و مقام های دنیوی دل ببندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، شب گذشته در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زنگنه همدان گفت: توفیق حیات زندگی در بهار نو و این که بتوانیم در ماه رجب دیگری زنده باشیم، نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: شرط حیاط طیب، مخلص بودن است و دنیا و تمام زیبایی هایش فانی و از بین رفتنی است و ما نیز همه فانی هستیم و باید همیشه و در همه حال به فکر معاد و جهان آخرت باشیم.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به داستانی از حضرت موسی(ع) گفت: روزی حضرت موسی(ع) به خداوند متعال عرضه داشت که من توانایی شکر کردن باری تعالی را ندارم چون ما هر آنچه داریم از آن خداوند متعال است و چیزی از خود برای ارایه به خدا را نداریم، ولی همین اقرار را نیز خداوند متعال از ایشان قبول کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه برای طلاب نعمت بزرگی است ابراز داشت: طلاب باید شاکر خداوند متعال باشند که در این مکان مقدس به علم آموزی و گذر عمر می پردازند، ملائکه الهی به جایگاه شما غبطه می خورند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی با اشاره به مشکلاتی که در جامعه امروزی وجود دارد، تصریح کرد: جامعه نیاز به نور دارد و هدایتگری به مثابه نور در برابر ظلمت و نا آگاهی ها است؛ عزمتان را برای هدایتگری در بین مردم جزم کنید و نگویید وضع جامعه خراب است.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه طلبگی، خاطرنشان کرد: فلسفه و هدف اصلی طلبگی رسیدن به معنویات است، در غیر این صورت در دیگر مکان های علمی نیز اصطلاحات علمی وجود دارد، بنابراین هدف و غایت اصلی طلبگی، خود سازی و بعد از آن ساختن جامعه است.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه همه انسان ها با هم برابر هستند، تاکید کرد: انسان باید از فخر فروشی و غرور دوری کند و نباید به پست و مقام های دنیوی دل ببندد.

وی در پایان با اشاره به حدیث امیر مومنان علی(ع) در رابطه با غلبه بر هوای نفس، گفت: شجاع ترین مردم کسی است که بر هوای نفسش غلبه کند نه اینکه زور و بازوی قوی یا جایگاه اجتماعی و پست و مقام بالایی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha