شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، راه خروج با موفقیت از وضعیت فعلی را در گروی همدلی و هم سویی مسئولان عنوان کرد و افزود: مسئولان صداقت خود را در عمل به ملت نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی در گفت وگو با «حوزه»، به نامگذاری سال 1396 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته به طور پیوسته بر مسائل اقتصادی تاکید کردند؛ ایشان سال گذشته بر لزوم اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید و امسال این امر را در رویکرد تولید و اشتغال متمرکز کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همچنین در سال های گذشته مبارزه با اسراف و تبذیر، استفاده بهینه از امکانات کشور و سرمایه های ملی، مسئله وجدان کاری و انضباط اجتماعی را مورد تاکید و توجه قرار دادند.

*توجه به اقتصاد یکی از زیربنایی ترین مسائل کشور است

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مسائل معیشت، اشتغال، تولید و اقتصاد یکی از اساسی ترین و زیربنایی ترین مسائل نظام و کشور محسوب می شود، اظهار داشت: راه دستیابی به استقلال فرهنگی و سیاسی در گروی نائل آمدن به استقلال اقتصادی است.

*تضعیف اقتصادی کشور، آرزوی دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تاکید بر اینکه مسئله اقتصاد هم برای نظام و ملت ما حائز اهمیت است هم برای دشمنان، گفت: دشمنان اگر بتوانند ما را در عرصه اقتصادی تضعیف کنند، به بخشی از خواسته ها و آرزوهای استکباری و ضداسلامی خود رسیده اند و اگر ما به استقلال اقتصادی دست پیدا کنیم، در بخش مهمی دشمنان را ناکام و ناامید کرده ایم.

*راه خروج از بحران های کشور در گروی تحقق اقتصادی مقاومتی است

وی با اشاره به اینکه آنچه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد و سیاست کلان تبیین کردند، برای ملت، کشور و نظام ما دست یافتنی است، گفت: راه خارج شدن از بحران های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در گروی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

عضو خبرگان رهبری بر لزوم برنامه ریزی و اقدام عملی مسئولان برای ارتقای کمی و کیفی تولید ملی تاکید کرد و گفت: با تحقق این مسئله، بازار کسب و کار و فعالیت های اقتصادی رونق می گیرد و بر این اساس می توان معضل رکود و مشکل فراگیر بیکاری را علاج و بخش عظیمی از نیروی انسانی را فعال کرد.

*الگوی مصرف کشور باید اصلاح شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: ملت هم در راستای سبک زندگی اسلامی ایرانی به اصلاح الگوی مصرف در عرصه های مختلف بیاورد و در حقیقت دولت را یاری کند.

*اقتصاد مقاومتی اهداف ظالمانه دشمنان را ناکام می گذارد

وی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی اهداف شیطانی و ظالمانه دشمنان را ناکام می گذارد، ابراز داشت: همچنین حرکت بسیاری از ملت های مستضعف، محروم و مظلوم جهان از دنیای اسلام و غیراسلام که به نوعی از بیداری در برابر زورگوریان رسیده اند و به انقلاب و نظام ما چشم و امید دارند و آن را الگوی خود می دانند، با شتاب و سرعت بیشتری خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: همچنین با تحقق اقتصاد مقاومتی به موضوع  مهم مقاومت که امروز به حق در دنیا یک پدیده امیدبخش برای محرومان و استخوانی در گلو و خاری در چشم زورگویان و زیاده خواهان است، کمک کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: راه خروج بسیاری از بحران ها مخصوصا بحران معیشتی و حتی بحران های فرهنگی و اجتماعی در گروی تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی و مجاهدت در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات ملی است.

وی تصریح کرد: با عزم و همت مسئولان و همراهی ملت می توان با استفاده از ظرفیت های کشور و نیروی عظیم انسانی، کیفیت و کمیت تولیدملی را ارتقا داد.

*مسئولان صداقت خود را در عمل به ملت نشان دهند

عضو خبرگان رهبری، همچنین راه خروج باموفقیت از وضعیت فعلی را در گروی همدلی و هم سویی مسئولان عنوان کرد و افزود: مسئولان صداقت خود را در عمل به ملت نشان دهند؛ این بسیار نکته مهمی است که امروز ملت ما باید صداقت را در رفتار و گفتار مسئولان نظام لمس کنند.

*لزوم همراهی دولت و ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تاکید بر اینکه ملت نیز باید دولت را از خود بداند و خودشان را دولت تلقی کنند و دولت را یاری کنند، گفت: دولت و ملت باید در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب متحد باشند تا سریع تر، اقتصاد مقاومتی محقق شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha