جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه افراط و تفریط نباید در فعالیت‌های مهدوی وجود داشته باشد، گفت: هر کسی هر چیزی را به امام زمان(عج) منتصب نکند حتی در زمینه توسل و ذکر و دعا هم باید دقت داشته باشیم که از طریق متعارف خارج نشویم.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، شب گذشته در دیدار فعالان مهدوی استان با تاکید بر اینکه ساماندهی مباحث مرتبط با فعالیت‌های مهدوی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: باید به صورتی اقدام کنیم که از این موضوعات سوء استفاده نشود و هر کسی ذوق و سلیقه خود را به اسم مهدویت و امام زمان(عج) پیاده نکند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها باید بر اساس دستورات دین انجام شود، تصریح کرد: ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های مهدوی جلوی افراط و تفریط‌ ها در این حوزه را می‌گیرد.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: در این زمینه لازم است دقت شود که هر کسی هر چیزی را به امام زمان(عج) منتصب نکند حتی در زمینه توسل و ذکر و دعا هم باید دقت داشته باشیم که از طریق متعارف خارج نشویم، چرا که اگر کوچکترین اقدام نادرستی انجام شود، عده‌ای در این زمینه سعی بر افراط می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد عنوان کرد: لازم است فعالان مهدوی استان هم ناشر و هم نگهبان افکار مهدوی در جامعه باشند و به زدودن شبهات مرتبط با حوزه مهدویت در جامعه بپردازند.

آیت‌الله ناصری یزدی با بیان اینکه افرادی در جامعه به شبهه‌پردازی در زمینه مهدویت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: لازم است که این شبهات به درستی از ذهن جوانان برطرف شود و حقیقت انتظار و ارزش آن را برای آنها بشکافیم و باز کنیم تا حالت یاس و ناامیدی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به تبلیغات سوء فضاهای مجازی در حوزه‌های دینی به ویژه در حوزه مهدویت گفت: لازم است که در زمینه جلوگیری از تاثیرپذیری این حقایق در جامعه اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان یزد با بیان اینکه منتظر واقعی در حقیقت به انتظار پیاده شدن منویات امام زمان(عج) و احکام الهی در جامعه است، گفت: کسی که به دنبال پیاده شدن منویات امام زمان(عج) در جامعه باشد به دنبال گناه و اعمال ناشایست نمی‌رود و تمام تلاشش در راستای زمینه‌سازی ظهور است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که بر روی لب، نام امام زمان(عج) را می‌برند و در ظاهر خود را منتظر معرفی می‌کنند، ولی در باطن اعمال ناشایست و گناه انجام می‌دهند منتظر واقعی نیستند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: تمام هدف برنامه‌های دینی به ویژه در حوزه مهدویت باید با این هدف باشد که ما از راه اصلی دور نشویم و به انحراف کشیده نشویم، چرا که این انحراف‌ها در صورتی که در جامعه ایجاد شود، افزایش بسیار زیادی پیدا می‌کند.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که به هیچ عنوان برنامه‌های بدون پایه و اساس را وارد فعالیت‌های فرهنگی نکنیم، چرا که هر روز پس از این برنامه‌ها، شکل و ظاهر آن تغییر کرده و پس از چند وقت به یک انحراف و خرافه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دعای ندبه از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، افزود: باید سعی کنیم تا توجه به دعاها و مراسم‌های اصیل و درست در جامعه بیش از پیش تقویت شود و مسیر بر اساس آن چیزی که امام زمان(عج) از ما توقع دارند در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه حکومت امام زمان(عج) زمینه از بین رفتن ظلم و ترویج عدل و داد در جامعه است، گفت: باید سعی کنیم مردم همیشه با مبانی مهدویت در ارتباط باشند و از وجود انحراف ها در این مبانی جلوگیری شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha