پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمود رستگاری

حوزه / رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد با اشاره به فعالیت‌های مهدوی در مدارس، گفت: پیش از شروع هر سال تحصیلی برای هر مدرسه یک رابط مهدویت و یک تشکل هفت تا ۱۰ نفره از بین دانش‌آموزان تحت عنوان تشکل مهدی یاور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، محمود رستگاری، شب گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: تمام برنامه‌های مهدویت در استان یزد تمام برنامه‌های مهدویت در استان یزد حول محورهای فرهنگی و آموزشی برنامه ریزی شد.

وی افزود: در راستای برنامه‌های آموزشی، دوره‌های مختلفی برگزار شد که از مهمترین این دوره‌ها، برگزاری دو دوره تربیت مربی، 29 دوره در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد با اشاره به اینکه دوره‌های دانشجویی، فرهنگی و دانش‌آموزی 20 ساعته و با بیان موضوعات کلیدی مهدویت است، گفت: در حوزه فرهنگی هم سعی شده که نسبت به آسیب‌شناسی برنامه‌های مهدوی در جامعه گام برداریم.

به گفته این فعال عرصه مهدویت استان یزد با توجه به اینکه علما تاکید داشتند نهم ربیع در امتداد غدیر ، بیشتر به مردم معرفی شود سعی شده برنامه‌های مرتبط با این روز در استان گسترش بیشتری داشته باشد.

وی گفت: در حوزه نیمه شعبان هم تلاش و برنامه‌ریزی‌ها سبب شده که با همکاری اعضای شورای سیاست‌گذاری، ارزش‌های اسلامی در مراسم‌ها بیش از پیش ترویج یابد.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد به تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز مهدویت در استان یزد اشاره و عنوان کرد: برای تحقق بهتر فعالیت‌های فرهنگی، شبکه‌های مهدوی را با شناسایی گروه‌ها و فعالان مهدوی در سطح استان یزد تقویت و بیش از پیش فعال کردیم.

رستگاری تصریح کرد: کانون‌های مساجدی که در سطح استان فعالیت می‌کنند شناسنامه‌دار شدند تا به این وسیله فعالیت‌های این مراکز بیشتر به سمت فرهنگی شدن پیش برود.

وی بیان کرد: جشن‌های نیمه شعبان را با همکاری سازمان تبلیغات و دیگر ارگان‌های مرتبط شناسایی کردیم و پیش از نیمه شعبان در هر سال بسته‌های فرهنگی را برای کاهش آسیب‌های فرهنگی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد گفت: پیش از شروع هر سال تحصیلی برای هر مدرسه یک رابط مهدویت و یک تشکل هفت تا 10 نفره از بین دانش‌آموزان تحت عنوان تشکل مهدی یاور ایجاد شده است که در مدارس دارالعباده در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در طول هفته، پنج صبحگاه در مدارس برگزار می‌شود که یکی از صبحگاه‌ها به امام زمان(عج) اختصاص پیدا کرده و برنامه‌های این صبحگاه توسط گروه مهدی یاور مدرسه انجام می‌شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha