سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه موقت یزد

حوزه / امام جمعه موقت یزد گفت: علمی که موجب سعادت دنیا و آخرت می شود علمی است که به علوم اهل بیت عصمت و طهارت که به سرچشمه علم الهی است، متصل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد آیت اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه پنج گروه و دسته هستند که در روز قیامت بالاترین غم و اندوه دارند گفت: کسانی که فرصت کسب علم و دانش را در دنیا از دست بدهند نخستین گروهی هستند که بیشترین و بالاترین حسرت را در روز قیامت خواهند خورد. حضرت محمد(ص)در این خصوص می فرمایند: اشد الناس حسرة یوم القیامة رجل امکنه طلب العلم فی الدنیا فلم یطلبه /شدیدترین حسرت ها و غم ها و اندوه ها برای کسانی است که در دنیا امکان تحصیل علم برایشان فراهم باشد، ولی دنبال تحصیل علم نروند.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه اکنون که در روزهای پایانی پذیرش حوزه های علمیه قرار داریم، آنهایی که این فرصت را غنمیت شمردند و برای سربازی امام زمان(عج)اقدام کردند که ان شاءالله موفق شده و به درجات عالیه برسند و کسانی هم که اقدام به ثبت نام نکردند، هرچه زودتر نسبت به این امر اقدام کنند که شاید دیگر فرصتی از این بهتر برایشان به دست نیاید.

وی خاطر نشان کرد: جوانان با حضور در حوزه های علمیه و فراگیری معارف علوم اهل بیت(ع) و رساندن آن به مردم سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم خواهند کرد، امام صادق(ع)در این باره می فرماید: شرقا او غربا لم تجدا علم نافع لکما الی ما خرج من بیتنا / به شرق عالم بروید به غرب عالم بروید و تمام عالم و دنیا را بگردید علمی که به نفع شما باشد و دنیا و آخرت شما را تکمیل کند آن علم را نمی یابید مگر علمی که از خانواده ی ما و اهل بیت(ع)باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آیت اللهی افزود: علمی که موجب سعادت دنیا و آخرت می شود علمی است که به علوم اهل بیت عصمت و طهارت که آن نیز به سرچشمه علم الهی متصل است.

امام جمعه موقت یزد در پایان خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه محل پرورش سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برای خدمت به اسلام و جامعه اسلامی است. این جایگاه بلند، که چهره های درخشان تاریخ تشیع در آن پرورش یافته و می یابند، محل آشنایی با مکتب اهل بیت علیهم السلام و کانون دلدادگان به خدای تعالی است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha