پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف می‌تواند موجب ارتقاء سلامت اجتماعی شود، گفت: اعتکاف فرصتی برای خودشناسی و تقویت هویت دینی جوانان است و در سازندگی جوانان و نوجوانان نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: اعتکاف بهترین فرصت تبلیغی را برای روحانیون و مبلغان به وجود می‌آورد و آنان باید از این فرصت به منظور بصیرت افزایی استفاده کنند.

وی افزود: مبلغان و روحانیان در ایام اعتکاف با همکاری هیئت امنای مسجد و هیئت مذهبی و اقشار تأثیرگذار نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی گفتمان دینی، جلسات دعا و نیایش و قرآن کریم و بیان احکام و معارف اسلامی در مسجد اقدام خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف می‌تواند موجب ارتقاء سلامت اجتماعی شود، گفت: اعتکاف فرصتی برای خودشناسی و تقویت هویت دینی جوانان است و در سازندگی جوانان و نوجوانان نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که برای یک جوان دغدغه است، بازیابی هویت و قوی کردن باورهایش است که مراسم اعتکاف این امکان را برای جوانان ما فراهم می‌کند تا ضمن عبادت فردی و بهره‌مندی از آثار آن در دوران بی‌بدیل جوانی، با فکر کردن، خلوت با خدا، شرکت در بحث‌های دینی و مذهبی و مسائل سیاسی و اجتماعی روز جامعه، خود را بهتر بشناسد.

وی با بیان اینکه شاهد استقبال جوانان و نوجوانان برای ثبت‌نام در مراسم اعتکاف هستیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود مساجد استان امسال میزبان چهار هزار نفر معتکف باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha