چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد، ماه رجب را بهترین فرصت برای بازسازی روحی و معنوی هر فرد عنوان کرد و گفت: طلاب باید اعمال این ماه را انجام داده و با استفاده بهتر از وقت های خود دراین ماه، برای مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان آمادگی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان با بیان اینکه در روایات ماه رجب را به نهری در بهشت تشبیه کرده‌اند که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است، گفت: این نهر مخصوص کسانی است که در ماه رجب موفق به مراقبه شوند که مهمترین مراقبات این ماه استغفار است.

  مدیر حوزه علمیه یزد در ادامه خاطر نشان کرد: ماه رجب، ماه عذرخواهی و طلب مغفرت از خداوند بلند مرتبه است، به همین دلیل سفارش شده در این ماه ذکر «استغفرالله» بسیار گفته شود.

وی با اشاره به اینکه مغفرت پوشش دادن است و انسان از خدا می‌خواهد که گناهان او را بپوشاند، اظهار داشت: انسان از خدا درخواست می‌کند که توفیق توبه را به او بدهد و همین مسئله نشان می‌دهد که توبه از گناهان امری است بسیار سخت که خداوند باید انسان را در رسیدن به آن کمک کند.

مدیر حوزه علمیه یزد، ماه رجب را بهترین فرصت برای بازسازی روحی و معنوی هر فرد عنوان کرد و گفت: طلاب باید اعمال این ماه را انجام داده و با استفاده بهتر از وقت های خود دراین ماه، برای مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان آمادگی پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با تاکید براینکه طلاب نباید دعای ماه رجب را در شب های این روزها از یاد ببرند، ابراز داشت: در این دعا فرازهایی وجود دارد که ما را در بندگی خداوند یاری می کند.

مدرس حوزه علمیه یزد با بیان اینکه هدف خلقت انسان رسیدن به خداوند است که مداومت بر عبادات و استغفار، انسان را به بندگی خداوند نزدیک تر می کند، افزود: طلاب باید در حوزه های علمیه کارهای عبادی را گروهی انجام دهند، زیرا عبادت در این صورت تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha