جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن انتقاد از عدم موضع گیری مناسب در پی سخنان نخست وزیر انگلیس، گفتند: این شخص چند روز گذشته هم در عربستان حضور پیدا کرده و همین سخنان را گفته است؛ اگر مسئولان ما مرتبه نخست جواب قاطع و دندان شکن به سخنان او در بحرین می دادند، دفعه دوم این عمل را انجام نمی داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار بسیجیان و فعالان فرهنگی استان البرز و قم ضمن تبریک حلول سال جدید، اظهار داشتند: چالش و تنش میان حق و باطل، کفر و ایمان و ... از آغاز خلقت وجود داشته است؛ هابیلیان و قابیلیان از همان زمان بوده و تا به امروز نیز حضور دارند.

ایشان ابراز داشتند: مسئله جهاد در اسلام از مسائل بسیار مهمی است؛ چراکه از روز پایه گذاری اسلام، کادرسازی از سوی نبی مکرم اسلام انجام شده است.

*انواع جهاد در اسلام

این مرجع تقلید با اشاره به انواع جهاد، خاطرنشان ساختند: استفاده از آلات جنگی، یک نوع از انواع جهاد است که اسلام به وسیله آن پیشرفت کرده و تأثیر بالایی داشته است.

این استاد خارج فقه حوزه تصریح کردند: قرآن کریم فرموده است که اسلام باید در موقعیت و جایگاهی باشد که دشمن از آن هراسان و ترسان بوده و نباید با تساهل و تسامح کارها را به پیش برد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که دفاع مقدس، جنگ سخت بوده است، اظهار داشتند: گاهی دشمن با توپ و تفنگ به میدان نمی آید؛ بلکه با جنگ نرم ورود کرده و امروزه با این مدل و شیوه به میدان آمده است.

*دشمنان فهمیده اند که جنگ سخت در ایران جوابگو نیست

معظم له ابراز داشتند: امروز جنگ سخت در عراق، سوریه، یمن و ... در حال انجام است؛ اما دشمنان فهمیده اند که جنگ سخت در ایران جوابگو نیست و با جنگ نرم حضور پیدا کرده است.

ایشان خاطرنشان ساختند: دشمنان هر روز نقشه های جدیدی علیه اسلام و مسلمانان پیاده کرده و با همین بهانه ها وارد جنگ شده تا اسلام را از پای درآورند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: سخنان نخست وزیر انگلستان در جمع سران کشورهای خلیج در بحرین مبنی بر تروریست بودن ایران، مقدمه ای برای فروش اسلحه های خود به عربستان، بحرین و ... بوده است.

این استاد خارج فقه حوزه ضمن انتقاد از عدم موضع گیری مناسب در پی سخنان نخست وزیر انگلیس، بیان داشتند: این شخص چند روز گذشته هم در عربستان حضور پیدا کرده و همین سخنان را گفته است؛ اگر مسئولان ما مرتبه نخست جواب قاطع و دندان شکن به او می دادند، دفعه دوم این عمل را انجام نمی داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: باید کسانی به شعور، فکر، بصیرت و ... مجهز باشند تا با عکس العمل و پاسخگویی های مناسب، دشمن جرأت چنین یاوه گویی هایی به خود ندهد.

*از جنگ نرم حضرت زینب(س) درس بگیریم

معظم له ابراز داشتند: خطبه حضرت زینب(س) در شام جنگ نرمی است که مردم را هوشیار و بیدار کرد و ما نیز باید از این حضرت، درس گرفته و قدرت و عزت اسلام را نشان دهیم.

ایشان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، خاطرنشان ساختند: حضرت فرمودند: «علماء شيعتنا مرابطون فى الثغر الذى يلى ابليس و عفاريته يمنعونهم عن الخروج على ضعفاء شيعتنا، و عن ان يتسلط عليهم ابليس و شيعته النواصب/ دانشمندان و عالمان شيعه همانند پاسداران ومرزدارانى اند که در برابر ابليس و لشکريانش صف کشيده‏اند، و از حمله‏ ي آنها به شيعيان ما که توانايى دفاع از (عقايد وآموزه هاي)خود را ندارند جلوگيرى مي‏کنند، و از تسلط ابليس و پيروان او بر شيعيان جلوگيرى مي‏نمايند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: فقط عمامه به سرها عالم نیستند؛ بلکه شما عزیزان نیز باید مرزهای فکری و فرهنگی را در نوردیده و جلوی نفوذ دشمنان را بگیرید.

این استاد خارج فقه حوزه بیان داشتند: پسر حاکم عربستان به دیدار رئیس جمهور آمریکا می رود تا چند صباحی در قدرت مانده و با آمریکا تعامل داشته باشد؛ اما ترامپ داماد خود را نزد بارزانی در عراق فرستاده تا کردستان را از عراق جدا کنند؛ دشمنان همیشه در کمین مسلمانان هستند تا ضربه بزنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بصیرت افزایی، اظهار داشتند: باید با هوش، هواس، دقت، عقل، فکر و ... با نفوذ دشمن مقابله نماییم.

معظم له ابراز داشتند: گزینه روی میز ما اسلام، شهادت و فرهنگ اهل بیت(ع) است و از هیچ تهدید و زورگویی نمی ترسیم.

ایشان در پایان خاطرنشان ساختند: نماز اول وقت، تهجد و شب زنده داری، انتظار ظهور و ... از توصیه های ما به شما عزیزان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha