پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله امامی کاشانی - نمازجمعه تهران

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، با بیان این که نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری، در راستای عزت و استقلال کشور است، گفت: دستگاه اجرایی کشور باید با عملکرد مناسب و مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین خوب، در این راستا حرکت کرده و به مسئله اشتغال و تولید، توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (18 فروردین 96) با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید»، اظهار داشت: بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب، باید با تمرکز بر مسئله اقتصاد و تولید ملی، در راستای اشتغال و شکوفایی کشور حرکت کرده و با بهره برداری از زمان در این مسئله، نتیجه های مثبتی را شاهد باشیم.

وی افزود: نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری، در راستای عزت و استقلال کشور است و از این رو دستگاه های مختلف کشور از جمله دستگاه اجرایی با عملکرد مناسب و مجلس شورای اسلامی که دستگاه قانون گذاری است، با تصویب قوانین مناسب، در این راستا حرکت کرده و به مسئله اشتغال و تولید، توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: همه مسئولان باید فکری کنند تا با رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال در کشور، در جامعه به ویژه در میان قشر جوان، انگیزه ایجاد شود، چون اگر انگیزه داشته باشیم، از زمان به خوبی بهره خواهیم گرفت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تعطیلی‌های بسیار زیادی که در کشور ما وجود دارد، باعث از دست رفتن زمان می‌شود؛ برای مثال شاهدیم که برای ایام عید نوروز از چند روز قبل تا چند روز بعد از 13 فروردین، کشور تعطیل می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی افزود: این موضوع باعث از دست رفتن زمان خواهد شد و از این رو مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه فکری کند تا بتوانیم به خوبی از عمر و زمان‌مان بهره بگیریم.

امام جمعه موقت تهران به موضوع سوریه و شرایط آن اشاره کرد و گفت:‌ به دروغ می گویند که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده، در حالی که خودشان به تروریست‌ها سلاح شیمیایی داده‌اند و وقیحانه در مقابل دنیا می ایستند و دروغ می گویند.

آیت الله امامی کاشانی به جنایات آمریکا و اسرائیل و کمک‌های حاکمان خبیث کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی به اسرائیل برای جنایات در یمن اشاره کرد و گفت: دنیا در چنین شرایطی است و امیدواریم که خداوند هر چه زودتر زمان ظهور امام عصر(عج) را فراهم کند.

امام جمعه موقت تهران به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت‌: ایران همواره کشوری با عزت و استقلال و با دستاوردهای فناوری علمی در دنیا آبرو داشته است و از طرفی دشمن به دنبال نقطه ضعفی است تا به ما ضربه بزند که در این راستا حضور روشن و بیدار مردم در روز انتخابات پای صندوق های رای وحدت ملی مردم را به دشمنان نشان خواهد داد.

آیت الله امامی کاشانی به فصل نام نویسی طلاب برای تحصیل در حوزه های علمیه سراسر کشور اشاره کرد و افزود:  طلاب عزیز کشورمان باید برای تبیین اسلام اهتمام لازم را به درس خواندن در حوزه ها داشته باشند.

وی همچنین در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام جواد (ع) به معنای توکل در زندگی انسان  اشاره کرد و گفت:‌ توکل یعنی انسان خدا را وکیل خود کند و زندگی خود را به خداوند بسپارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به ایام مبارک ماه رجب و اعتکاف اشاره کرد و توضیح داد:‌ اعتکاف یعنی انسان خود را ملازم کند و با قصد قربت در برابر پروردگار تعظیم کند یعنی در اعتکاف قربت، تعظیم و ملازمت نهفته است و تعظیم یعنی توجه به خدا و دوری از گناه،‌ که امیدواریم توفیق آن را داشته باشیم.

آیت الله امامی کاشانی، به سوره والعصر نیز اشاره و اظهار کرد: خداوند در سوریه والعصر به اهمیت و جایگاه زمان اشاره می‌کند و تاکید بر این است که از زمان استفاده کنیم و از آن بهره بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha