پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ دو تن از اساتید حوزه های علمیه خواهران ضمن اشاره به تناقض عجیب مدعیان حقوق بشر غربی در مساله آزار و اذیت جنسی زنان ، دروغگویی رسانه ای در ارتباط دادن بحث آزار و اذیت جنسی زنان با حجاب اجباری را تلاش آن ها در مسیر تخطئه حجاب و باورهای اسلامی توصیف کردند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» چندی پیش از سوی برخی رسانه های غربی و در راس آن ها بی بی سی فارسی، یک خط خبری دنبال شد مبنی بر این که یکی از دلایل اصلی افزایش جرائم جنسی در ایران احکام دینی اجباری همچون حجاب است و این ادعا البته در برخی دیگر از رسانه های ضدانقلاب فارسی زبان نیز بازتاب وسیعی یافت.

چنین ادعای مضحکی در حالی مطرح می شود که بنا بر آمار خود کشورهای غربی در این کشورها به ویژه اروپایی ها که اتفاقاً به میزان آزادی‌ شان مباهات می کنند و به خیال خود دارای فرهنگ بالای شهرنشینی هستند، آمار مربوط به میزان آزار و اذیت جنسی دختران و زنان بسیار بالاست تا جایی که به شدت باعث اظهار نگرانی برخی محافل مدنی و حقوقی این جوامع هم شده است.

در همین رابطه و برای شناخت چرایی طرح چنین مباحثی از سوی غرب و ارتباط دادن آن با نشانه های دینی همچون حجاب با دو تن از اساتید  و کارشناسان حوزه های علمیه خواهران به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه می آید؛

شیطنت تمام ناشدنی رسانه های غربی این بار علیه حجاب

دکتر طیبه توکلی، عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) با بیان این که ارتباط بین آزار جنسی زنان و کودکان با مساله حجاب از اساس یک دروغ است، اظهار داشت: این ها شیطنت رسانه های غربی است و جالب این که این مطالب دروغ و جهت دار را کسانی مطرح می کنند که مدعی هستند باید با آمار و ادله درست نظرات و ادعاها را بیان کرد.

وی افزود: جالب این که اتفاقاً بحث حجاب برای جلوگیری از مساله آزار و اذیت بانوان است و یکی از کارکردهایش این است که مانع از همین آزار و اذیت ها شود ضمن آن که عفت یک نیاز فطری است و اساساً لازمه عفت این است که حجاب وجود داشته باشد.

عفاف و حجاب؛ مصونیت بخش به زنان و دختران

این کارشناس علوم دینی همچنین ادامه داد: اتفاقاً بر اساس آیات قرآنی داشتن حجاب و تاکید بر عفاف یکی از مهم ترین راهکارهایی است که مانع از ضربه زدن و سوء استفاده افراد مریض از بانوان می شود.

وی تاکید کرد: از سویی مشکلاتی از قبیل آزار و اذیت بانوان و نیز کودکان در بین خانواده های متدین و مذهبی بسیار کم و نادر است و حال آن که برعکس در بین خانواده هایی که بی بند و بار هستند، این مشکلات بیشتر به چشم می خورد.

راهکار مقابله، تقویت نگاه دینی است

توکلی همچنین بیان داشت: معمولاً برخوردهای نامناسب و غیراخلاقی در جاهایی رخ می دهد که حدود و حرمت ها میان افراد آن طور که باید و شاید، رعایت نمی شود و لذا برای حفظ و تامین جایگاه زنان و دختران در جامعه و جلوگیری از آزار و اذیت آن ها باید هر چه بیشتر به تقویت نگاه دینی و معنوی در جامعه کمک کرد.

وی گفت: از این حیث به نظر می رسد که رسانه های غربی با طرح چنین مباحثی بیشتر به دنبال جوسازی رسانه ای هستند و این که بانوان و دختران جوامع اسلامی را از اهداف خود دور سازند و لذا دست روی یک سری مسایل گذاشته و متوسل به دروغ می شوند و آن چه خود به آن دچار هستند را به عنوان یک انگ به جامعه اسلامی ما می چسبانند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال چندی پیش در رسانه ها اعلام شد که حدود نیمی از زنان شاغل انگلیسی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این در حالی است که کشور انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی علیه مباحث حقوق زن در ایران اسلامی موضع می گیرند.

دشمنان به دنبال اسلام هراسی و حجاب هراسی هستند

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) با بیان این که غرب و اروپا به دنبال سیاست اسلام هراسی و حجاب هراسی است، گفت: آن ها از این می ترسند که در دل اروپا گرایش به اسلام و حجاب زیاد شده و لذا با این ترفندها می خواهند جوانان را از حقیقت اسلام و گوهر عفاف و حجاب دور و غافل کنند.

وی بیان داشت: از سویی در رابطه با جامعه خودمان نیز می کوشند که ذهنیت دختران و زنان ایرانی را تخریب کنند و لذا به دنبال ترویج بی عفتی و بدحجابی هستند و با این راهبردهای رسانه ای می خواهند که دید بانوان محجبه را هم نیز نسبت به رعایت نمادهای دینی همچون حجاب بدبین سازند.

زنان در کشورهای مدعیِ غربی، بیشترین قربانیان هستند

دکتر زهرا روح اللهی، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز در همین باره ابراز داشت:

آمارهای جهانی نشان می دهد که چه کشورهایی دارای بالاترین آزارهای جنسی برای زنان و کودکان بوده اند و ما وقتی به این آمارها و حقایق نگاه می کنیم متوجه می شویم در بین ده کشور اول جهان عمدتاً کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی قرار دارند.

وی افزود: به عنوان مثال همین چند وقت پیش از رسانه ها اعلام شد که کشور فرانسه از نظر آزار جنسی زنان تحصیلکرده در محیط کار جزو چند کشور اول اتحادیه اروپا به شمار می رود.

تناقضی که غرب بدان دچار است

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: این کشورها و نظام های سیاسی که به اصطلاح عنوان دموکراسی را با خود یدک می کشند و یا ساختاری لاییک دارند و طبعاً در آن ها هیچ نوع محدودیتی برای پوشش زنان وجود ندارد، اما جالب است که در همین جوامع این میزان آمار تجاوز و آزار و اذیت جنسی زنان بالاست و همین نکته ادعای غربی ها را نقض می کند.

وی اضافه کرد: اگر حتی قبول داشته باشیم آمار آزار و اذیت جنسی در کشوری مثل کشور ما تا حدی در سال های اخیر افزایش یافته باید زمینه ها و علت هایش را شناسایی کنیم و وقتی دقیق شویم اتفاقاً متوجه می شویم که این مساله به دلیل نفوذ فرهنگ غربی است که از طریق فیلم های مبتذل هالیوودی و ماهواره ای و فضای مجازی نامناسب و ضدفرهنگی حاصل شده است.

روح اللهی همچنین بیان داشت: از سویی یکی از دلایل این بحث می تواند ناظر به مسایل اقتصادی باشد و این که ما نتوانسته ایم از طریق ازدواج آسان زمینه ارضای نیاز طبیعی و غریزی نسل جوان را فراهم کنیم

وی گفت: اتفاقاً انگشت اتهام ما در این باره و بحث تحریم های اقتصادی به جامعه بین الملل است که هم ما را تحریم کرده اند و هم این که با نفوذ فرهنگی جامعه ایرانی را به سمت نامناسبی سوق داده اند.

گزارش هایی با چاشنی دروغ و به نام حقوق بشر!

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: گزارش هایی که پیش از این نمایندگان سازمان ملل در ایران می دادند از جمله گزارشگر حقوق بشر آقای احمد شهید نشان داده و می دهد که از گروه های معارض و معاند ایران گزارش هایی را گرفته و تنظیم نموده و به جامعه بین الملل ارایه می کردند و طبعاً این دروغ گویی ها و غرض ورزی ها دارای انگیزه های سیاسی علیه ملت و نظام اسلامی ایران بوده است.

گفتگو:‌سید محمد مهدی موسوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha