شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مسئولان باید بستری را فراهم کنند تا سرمایه های سرگردان در مسیر تولید به کار گرفته شود؛ نباید این گونه باشد که افراد به دلیل استرس و برخی تجارب قبلی ترجیح دهند پول خود را در بانک بگذارند یا از کشور خارج کنند.

آیت الله سیدمحمد غروی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن اشاره به شعارسال، با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان دولتی باید معطوف به بسترسازی برای استفاده از سرمایه گذاری های داخلی باشد تا خارجی، تصریح کرد: بدون تردید ورود سرمایه گذاری خارجی مایه اعتبار کشور است اما در عین حال آنچه مهم است توجه به سرمایه های سرگردان داخلی باید باشد.

وی افزود: سرمایه های سرگردان یا در زمینه هایی سرمایه گذاری می شود که سود زیاد و ریسک پایین داشته باشد یا به دلیل محدودیت و مشکلات به بیرون مرزها سوق داده می شود.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: باید این ظرفیت در کشور از نظر قانونی و تسهیلات و امکانات بوجود بیاید تا افرادی که سرمایه دارند بتوانند سرمایه های خود را در مسیر تولید قرار دهند؛ متاسفانه در حال حاضر به دلیل بسیاری از مشکلات و موانع اجرایی و قانونی که وجود دارد، سرمایه گذاری زیادی در مسیر تولید صورت نمی گیرد.

آیت الله غروی افزود: مسئولان باید بستری را فراهم کنند تا سرمایه های سرگردان در مسیر تولید به کار گرفته شود؛ نباید این گونه باشد که افراد به دلیل استرس و برخی تجارب قبلی ترجیح دهند پول خود را در بانک بگذارند یا از کشور خارج کنند. 

وی با بیان اینکه تولید زمینه ساز اشتغال است، تصریح کرد: وقتی تولید براساس استانداردهای جهانی گسترش پیدا کند، عملا اشتغال بوجود می آورد و این مسئله موجب رفع بسیاری از مشکلات جوانان می شود.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه منشا بسیاری از مشکلات فرهنگی در بیکاری است، افزود: گاهی مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی صرفا مربوط به امور فرهنگی نیست بلکه از مسائلی نظیر بیکاری منشا می گیرد.

آیت الله غروی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر لزوم برطرف شدن آسیب های اجتماعی تاکیدات خاصی داشته اند، افزود: باید برای رفع آسیب های اجتماعی، موضوع اشتغال جوانان جدی گرفته شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha