پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری هشتمین همایش بین‌الملی سالانه اسلام‌هراسی در آمریکا

حوزه/ هشتمین همایش سالانه بین‌المللی اسلام‌هراسی با عنوان «اسلام هراسی و پایان لیبرالیسم» توسط مرکز پروژه تحقیقات و مستندات نژادی و جنسیتی اسلام‌هراسی در دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هشتمین همایش سالانه بین‌المللی اسلام‌هراسی با عنوان « اسلام هراسی و پایان لیبرالیسم» در روزهای 21-23 آوریل سال 2017 توسط مرکز پروژه تحقیقات و مستندات نژادی و جنسیتی اسلام‌هراسی در دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار خواهد شد.

محل برگزاری این گردهمایی سالن همایش‌های دانشکده حقوق برکلی خواهد بود.

اسلام‌هراسی اغلب به عنوان مشکلی با اثرات منفی برای اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غربی مطرح می‌شود. ادبیات رو به رشد اسلام‌هراسی با تمرکز بر نقش فعال رسانه‌ها برای ترویج دیدگاه‌های منفی علیه اسلام و مسلمانان روبه گسترش است و در نتیجه برخورد عادلانه‌تر رسانه‌ها در رویارویی با مسلمانان می‌تواند تا حدود زیادی عامل کاهش دهنده اسلام‌هراسی رو به رشد در کشورهای غربی باشد. همایش پیش رو به رابطه میان لیبرالیسم (نئو- لیبرالیسم) و اسلام‌هراسی خواهد پرداخت. در این همایش همچنین قرار است سخنرانی‌ها و بحث‌هایی برای پاسخ دادن به سئوالات مربوطه از جمله پرسش‌های زیر انجام گیرد:

رابطه بین گفتمان «بازپس گیری کشور»  و نظم سیاسی لیبرال پس از جنگ سرد چیست؟

 کدامین منابع فکری و سیاسی و امکانات در حال حاضر می‌توانند در غرب با اسلام‌هراسی مبارزه کنند؟

 رابطه میان سیاست‌های اقتصادی نئو-لیبرال و بالارفتن اسلام‌هراسی چیست؟

به علاوه فیلم مستند تازه تولید «سلطان و قدیس» تولید شده توسط بنیاد محصولات اتحاد، که روایتی از صلح میان مسلمانان و مسیحیان را به تصویر درآورده نیز قرار است به طور ویژه در این همایش به نمایش گذاشته شود.

از جمله دیگر سازمان‌های همکاری کننده در برگزاری این همایش شامل سازمان مطالعات آسیایی آمریکایی، موسسه آسیایی خارج، مطالعات قومی، مطالعات خاور نزدیک، انجمن حقوقی آسیایی آمریکایی پیشبرد عدالت آسیایی و برنامه آل فلاح در مرکز مطالعات خاورمیانه خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha