جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ افراد ناشناس در شهر کلگری با اسپری رنگ، شعارهای اسلام‌هراسانه‌ای و نفرت انگیزی روی بدنه اتومبیل یک خانواده مسلمان نوشته و پنجره‌های ماشین را نیز شکستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از هافینگتون پست، افراد ناشناس با استفاده از اسپری رنگ، شعارهای نفرت‌انگیز و اسلام‌هراسانه‌ای روی بدنه اتومبیل یک خانواده مسلمان در شهر کلگری در جنوب استان آلبرتا در کانادا  نوشته و پنجره‌های ماشین را نیز شکستند.

این حادثه صبح پنج شنبه اتفاق افتاد و زمانی که اعضای این خانواده مسلمان از خواب بیدار شدند، متوجه می‌شوند شیشه‌های اتومبیل آن‌ها خرد شده و واژه‌های توهین آمیز ضداسلامی و نژادپرستانه روی آن نوشته شده‌است. طبق اطلاعات پلیس اتومبیل این خانواده مسلمان تنها اتومبیلی بوده که در این محله مورد حمله قرار گرفته است.

کریگ کالینز افسر ارشد پلیس درباره این حادثه گفت: این گونه حوادث ناچیز نیستند. باید جدی تلقی شده و عاملان آن شناسایی شوند. نباید خانواده‌ها تنها به سبب مذهب و نژاد و قومیت قربانی چنین جرایمی قرار بگیرند.

هر چند به گفته پلیس کلگری، شعارنویسی‌های ضداقلیت‌های مذهبی و نژادی روز رواج بیشتری پیدا می‌کنند. پلیس کلگری تنها در 3 ماهه نخست سال 2017، تحقیقات درباره 6 پرونده را در این زمینه آغاز کرده که یکی از آن‌ها شامل شعارنویسی اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه داخل یک پارک عمومی می‌شد.

متاسفانه شعارنویسی‌های نفرت محور تنها شکل اسلام‌هراسی در ایالت آلبرتا محسوب نمی‌شوند. در ماه دسامبر 2016 در شهر ادمونتون مرد ناشناسی هنگام انداختن آگهی‌های ضداسلامی به داخل صندوق‌های پست مردم گیر افتاد. در همان ماه نیز یک فرد اسلام‌ستیز در ایستگاه راه آهن زنان مسلمان محجبه را با طناب دار تهدید کرد.

در فوریه نیز یک مرد مسلمان نوشته توهین آمیزی روی شیشه جلوی اتومبیلش‌پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha