شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 412538
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
 آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی گفت: امام جواد علیه السلام اولین امامی بودند که در سن کودکی به امامت رسیدند با این وجود در همان سنین کودکی دارای علم غیب و مشرف به همه احکام الهی بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون با تبریک سالروز میلاد امام جواد علیه السلام عنوان کرد: امام نهم در سن کودکی به امامت رسیدند و اولین بار بود که شیعه با چنین پدیده ای روبرو بود، از این رو شیعیان درصدد تحقیق برآمدند که چگونه ممکن است فردی 9 ساله امام و واسطه غیب و شهود و عالم همه علوم باشد؟

وی با بیان اینکه پذیرش امام 9 ساله برای بسیاری از شیعیان باورکردنی نبود، افزود: علی بن ابراهیم نقل می کند وقتی امام هشتم به شهادت رسیدند مردم در مراسم حج شرکت کردند تا امام نهم را امتحان کنند، براین اساس شیعیان مناطق گوناگون از حضرت سؤال می پرسیدند و ایشان به خوبی همه سؤالات را پاسخ می دادند.

آیت الله مهدوی در تشریح شخصیت امام جواد علیه السلام اظهار کرد: امام نهم دارای چند ویژگی بارز همچون اشراف به تمام احکام الهی و علم غیب بودند، چنان که شخصی از عبدالله بن موسی(عموی امام جواد) سؤالی پرسید و او پاسخ داد، اما امام جواد(ع) به وی فرمودند: تقوا پیشه کن و بترس از حکم اشتباه، عموی امام گفت: من از پدر شما این حکم را شنیدم، لکن امام جواد(ع) با علم غیب خود پاسخ دادند که پدرم پیرامون مسئله دیگری چنین حکم نمودند.

وی در رابطه با آزمون شیعیان از امام جواد علیه السلام عنوان کرد: در این جلسه مردم حدود 30 هزار سوال از محضر امام پرسیدند که به طور طبیعی پاسخ به این سؤال ها چنان ممکن بوده که بسیاری از سؤالات تکراری بوده و حضرت با استفاده از علم غیب به همه آن ها پاسخ دادند.

آیت الله مهدوی در پایان با بیان روایتی از امام جواد علیه السلام ابراز کرد: مومن به توفیق الهی، وعظ درونی و پذیرش نصیحت دیگران نیازمند است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha