چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ دشمنان درصددند، تا بنیان خانواده ها را متزلزل و بی غیرتی را در جامعه اسلامی حاکم کنند و مهارت سبک زندگی عفیفانه و عفت ورزی باید، در وهله اول از خانواده آموزش داده شود.

حجت الاسلام  غلامرضا مرتضایی نیا در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، به فلسفه حجاب در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام از اينکه زن به عنوان ابزار و کالايي براي شهوت رانی و چشم‏چراني افراد و وسيله‏ اي براي تبليغات باشد، مخالف است و آن را با منزلت و جايگاه زن مسلمان در تعارض می بیند.

وی با بیان این که زمانی که بانوان با پوشش عفیفانه در جامعه حاضر می‌شوند، در امنیت کامل قرار می‌گیرند، تصریح کرد: مهارت سبک زندگی عفیفانه و عفت ورزی باید، در وهله اول از خانواده آموزش داده شود.

این فعال فرهنگی به اهمیت حجاب در آیات قرآن اشاره کرد و بیان داشت: خداوند متعال در آیه 59 سوره احزاب «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً» به اهمیت حجاب، شأن و کرامت انسانی زنان  پرداخته است.

حجت الاسلام مرتضائی نیا با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف از سوی زنان و مردان به روشنی در آیات و روایات قرآن کریم تبیین شده است، اضافه کرد: مقوله حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد زیرا رعایت پوشش اسلامی در یک جامعه دینی از مهمترین ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص زنان نیست و مردان نیز باید این مهم را رعایت کنند، ادامه داد: همه ما به محض اینکه صحبت از حجاب به میان می آید، نگاهمان به سوی بانوان می چرخد، اما باید  این نگاه به سوی کل افراد جامعه باشد.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه مبنای جامعه اسلامی بر رعایت تقوا، پارسایی، عفاف و پاکدامنی  استوار است، توضیح داد: برای تحقق این مهم باید از عوامل تحریک کنند و فساد انگیز جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام مرتضائی نیا، بالا رفتن آمار طلاق، بی علاقگی به ازدواج و فرو پاشی خانواده ها را از پیامدهای بی حجابی ذکر کرد و یادآور شد: مهمترین هدف دشمنان ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه است.

وی ادامه داد: دشمنان در صدد هستند تا بنیان خانواده ها را متزلزل و بی غیرتی را در جامعه اسلامی حاکم کنند، لذا باید راهکارهای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ارائه شود.

این فعال فرهنگی، نقش طلاب و مبلغان دینی را در این برهه از زمان بسیار خطیر دانست و اظهار داشت: مبلغان با شناخت مخاطب خویش باید مسائلی ارائه دهند، که زمینه هوشیاری جوانان در برابر دسیسه های دشمن را فراهم کند.

حجت الاسلام مرتضائی نیا با تأکید بر اینکه مسأله حجاب و عفاف همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، نقش طلاب و مبلغان خواهر را در ترویج عفاف و حجاب بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حضور پر رنگ طلاب و مبلغان در عرصه های فرهنگی بخشی از مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف می کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha