پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر این که در کار فرهنگی باید جهادی عمل شود، گفت: باید دستورات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کاملا اجرایی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، در مراسم اختتامیه طرح آرامش بهاری امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد که در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر (ع) یزد برگزار شد، با بیان اینکه امسال هفتمین سالی بود که طرح آرامش بهاری در  امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا شد گفت: بنابراین به طور عمده مسئولان اوقاف شهرستان‌ها نسبت به این طرح توجیه بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه بر همین اساس نیز بیش از 10 گروه تشکیل شده که در سال جاری نسبت به بازدیدهای سرزده و بدون هماهنگی اقدام کردند افزود: حتی توسط معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، 12 مرتبه بازدید در ایام نوروز و فقط از یک امامزاده صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما هرگز امامزاده‌ای را با امامزاده دیگر مقایسه نمی‌کنیم و هر کدام بر اساس ظرفیت خودشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند مثلا در شهرستان یزد فعالیت‌های فرهنگی که نوروز امسال در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) انجام شد، اگر نگوییم بی‌نظیر ولی واقعاً در کشور کم‌نظیر است و برنامه‌های بسیار خوبی با رضایتمندی مردم انجام شد بنابراین درخواست ما این است که این فعالیت‌ها در دیگر امامزادگان و بقاع متبرکه با توجه به امکانات و ظرفیت آنها انجام شود.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده یادآور شد: برخی از شهرستان‌ها در مسیر تردد مسافران نوروزی قرار دارند و ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد تا با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و امامزادگان، به مردم خدمت‌رسانی شود که تحقق این امر فعالیت‌های بیشتری را می‌طلبد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: البته در نوروز امسال اقدامات بسیار خوبی انجام شد و بنده نیز بازدیدهایی از دورترین شهرستان‌ها تا مرکز استان داشتم و فعالیت در نوروز امسال در اوقاف شبانه‌روزی بود اما هنوز جای کار بیشتری وجود دارد و اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ظرفیت‌سنجی صورت گرفت و بر اساس آن برنامه‌ریزی انجام شد و در طول ایام نوروز نیز همه روزه نشست‌هایی با حضور مدیران اوقاف شهرستان‌ها یا کارشناسان اداره اوقاف برگزار و نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها مطرح و نسبت به رفع آنها و تقویت فعالیت‌های موفق اقدام شد، افزود: ما در بازدیدها به دنبال رفع مشکلات احتمالی، رضایت مردم و مسافران نوروزی بودیم.

حجت الاسلام زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با همه احترامی که برای اعضای هیأت امنای امامزادگان قائلیم و انصافاً بسیاری از این فعالیت‌ها فی‌ سبیل‌الله و با رضایت کامل انجام می‌شود‌ اما برخی از اعضای هیأت امنا یا اصلا دید فرهنگی ندارند یا توجیه نیستند بنابراین در اجرای فعالیت‌های فرهنگی با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: باید با تشکیل نشست‌هایی با حضور هیأت امنا نسبت به توجیه آنها و گزارش فعالیت‌های فرهنگی اقدام شود تا این کارشکنی‌های اندک نیز رفع شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: باید در شهرستان‌ها از ظرفیت دیگر نهادها نیز استفاده شود.

حجت الاسلام زارع‌زاده خاطرنشان کرد: در کار فرهنگی باید جهادی عمل شود و این ایام، ایامی نیست که بخواهیم کارمندی فکر کرده و عمل کنیم و امیدواریم با کمک هم به سمتی حرکت کنیم که دستورات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کاملا اجرایی شود و این دور از دسترس نیست اگر همه پای کار بیایند و کمک کنند هر چند اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha