شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی

حوزه/ مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی (تحت اشراف رهبر معظم انقلاب اسلامی) برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ از میان فضلای علاقه مند به فراگیری تخصصی رشته های فقه اقتصاد و فقه جزا نام نویسی می کند.

حجت‌الاسلام علی اصغر همتیان،در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» گفت: این موسسه در دو بخش به جذب طلاب می پردازد؛ دوره های تخصصی فقه و دوره تمهیدی که در هر کدام طلاب علاقه مند باید برای پذیرش، شرایطی را دارا باشند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 96-97 دو رشته تخصصی «فقه الجزاء» و «فقه الاقتصاد» در این موسسه فعالیت خواهد کرد افزود: طلابی که علاقه مند به شرکت در رشته های تخصصی هستند، باید پایه ده حوزه را با معدل کل حداقل ۱۶ به پایان رسانده؛ تائیدیه حداقل پنج سال شرکت در درس خارج فقه و اصول را داشته باشند و سن آنها از ۳۴ بیشتر نباشد.

مدیر  مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی، برخورداری از صلاحیت‌های عمومی و اعتقاد و التزام به نظام اسلامی و ولایت فقیه، آمادگی برای اختصاص حداقل ۱۰ ساعت در روز به برنامه‌های علمی مؤسسه، عدم اشتغال به فعالیت های اجرایی و علمی خارج از مؤسسه به استثنای یک تدریس فقهی یا اصولی، تعهد به اتمام دوره آموزشی و پژوهشی مؤسسه و موفقیت در آزمون علمی و مصاحبه از دیگر شرایط شرکت کنندگان در دوره های تخصصی برشمرد.

حجت‌الاسلام همتیان یادآور شد: دوره آموزشی رشته فقه الاقتصاد حداقل ۵ سال و حداکثر ۷ سال و فقه الجزاء ۵ سال است و فارغ التحصیلان موفق دوره آموزشی با آزمون ورودی در دوره های پژوهشی سه ساله موسسه پذیرش می شوند.

مدیر مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی درباره ویژگی های دوره تمهیدی نیز گفت: طلابی که فارغ التحصیل پایه هشتم حوزه هستند و معدل سالانۀ آنها در سطح یک و پایه ۷ ، 17 باشد می توانند در این دوره نام نویسی کنند.

وی تصریح کرد:  حداکثر سن ۲۳ برای دارندگان مدرک سیکل، و برای دارندگان مدارک بالاتر به نسبت، تا حداکثر ۲۸ سال افزایش می یابد.

به گفته حجت‌الاسلام همتیان، طلابی که در دوره تمهیدی پذیرفته می شوند، پایه نهم و دهم را در این موسسه می گذرانند و پس از آن، متناسب با علاقه و توانایی شان، می توانند در رشته تخصصی ( مانند فقه الجزا یا فقه الاقتصاد) پذیرش شوند.

مدیر مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی در بیان شرایط عمومی علاقه مندان دوره تمهیدی هم گفت: اعتقاد و التزام به انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه و آمادگی تمام وقت برای تحصیل در طول دوره، موفقیت در آزمون ورودی، مصاحبه علمی و عمومی از جمله شرایط داوطلبان دوره تمهیدی است.

وی یادآور شد: امسال، موسسه علاوه بر طلاب پایه هشت، از فارغ التحصیلان ممتاز و مستعد پایۀ نهم حوزه نیز به صورت محدود پذیرش می کند که شرائط پذیرش آنها نیز مشابه شرائط پذیرش دوره تمهیدی و آزمون ورودی آنها با طلاب پایه ۸ به صورت مشترک برگزار می شود.

حجت‌الاسلام همتیان یادآور شد: علاقه مندان برای آگاهی از مدارک مورد نیاز برای نام نویسی، منابع آزمون و سایر اطلاعات، تا پایان فروردین ماه 1396 فرصت دارند تا به پایگاه اینترنتی www.mfos.ir و یا به نشانی قم- ابتدای بلوار محمد امین (ص)، مدرسه علمیه معصومیه، ساختمان موسسه عالی فقه و علوم اسلامی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha