پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنر اصیل در اسلام بوده و از آن ما مسلمانان است، گفت: دنیای غرب، جهان را با بی هنری خود آتش کشیده است و نمی‌داند به کجا می‌رود و سرگردان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل حوزه هنری و هنرمندان خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی به فرزندان هنر جوی خود که براساس ارزش های الهی و انسانی هنر را دارند، بسیار مفتخر است.

وی افزود:  هنر بر آنچه که در معنای آن گنجانده شده است، بروز و پرورش استعدادهای به گونه‌ای که در جایگاهش به کار گیری و در جامعه عرضه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جهان شناسی صحیح مقدم بر هر چیزی است، زیرا عالم هستی یک کتاب است و هر کلمه از آن در یک جایگاه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: عبادی با بیان اینکه هنر براساس کار کارشناسی است، افزود: یک انسان بی سواد، هنر غرب را مطرح می‌کند و هر فسادی را به هنر ربط می‌دهد، بعد می‌گویند هنر این است و این افراد همان شخصیتهای هالیودی هستند.

 وی بیان داشت: شرط نخست در هر کاری مبتنی بر جهان شناسی دقیق است تا جایگاه سپری شود افرادی که تنها از هنر به دنبال رقص و آواز باشند، این عین بی هنری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باهنرها، آوینی ها بهشتی ها هنر را ارائه داده شده، آنها اصل انسانیت را نشان دادند  و هنر در آهنگهای موزون، عشوه و ادا نیست  و شهید آوینی پیش از آنکه به کمال لایق برسد، تا عمق مکتب های دینی رفته بود  و همیشه به دنبال تحقیق بود و کتابهای او هم علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه  هنر معنای اصلی آن بکار گیری صحیح آن در جایگاه‌های مختلف است  و براساس نظام احسنت جایگاه اصلی غم و شادی در جامعه مشخص است افزود: هنر پرورش استعدادها است و دنیای غرب جهان را با بی هنری خود به آتش کشیده است اما ما به آوینی ها افتخار می‌کنیم.

وی بیان داشت: مکتب غرب مکتبی سرگردانی استآنها با قتل و غارت دنیا را به سمت سرگردانی برده و این هنر نیست، بلکه اعمال آنها ضد هنر است.

 هنر اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است

در ادامه این جلسه کریمیان، مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 27 فروردین ماه نامگذاری شده است،افزود :در این هفته 50 برنامه در شهرستان بیرجند و دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار میشود.

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت:به لحاظ مصادیق هنر اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است زیرا در هنر برخی شخصیت ها باید چراغ راه هنر باشند.

کریمیان افزود :هنر انقلاب اسلامی زیر پرچم ولایت است و استان خراسان جنوبی در رابطه با هنر وجامعه هنری سابقه زیادی دارد به گونه ای که از قبل انقلاب تولید سرود های انقلابی را داشته است.

وی بیان داشت:هنر در خراسان جنوبی قبل از انقلاب هم لا وجود فشارهای رژیم منحوس پهلوی اما هنرمندان به صورت خود جوش فعالیت ميکردند که شهيدانی از جمله شهید تواضع،شهید رضایی،جاوید الاثر قهوه چی،عبداللهی بودند.

مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی گفت:امیدواریم هنر انقلاب اسلامی به راهبرد خوب خود در جامعه ادامه دهد و در این هفته چند برنامه مهم از جمله برگزاری نمایشگاه پوستر،اقتصادی مقاومتی،کالای ایرانی،قاچاق کالا است و قرار است 20 اثر تولیدی هنرمندان خراسان جنوبی رونمايي شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha