پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) آذربایجان غربی گفت: چنانچه خانواده‌ها اسراف نکنند و هر فرد سبک زندگی اسلامی را رعایت کند، می‌تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.

حجت الاسلام سیدعلی رویدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به لازمه تلاش همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مشکلات و معضلات اقتصادی در سال‌های اخیر باعث شده تا دغدغه اصلی مسئولان کشور بر این پایه قرار گیرد.

وی بیان داشت: بخش خصوصی باید تمام بسترهای لازم را برای تحقق این اهداف فراهم کند از جمله بهره گیری از دانش علمی و تأکید بر مدیریت درست در عین حال برقراری ارتباط در عرصه بین‌الملل بتواند از فرصت ویژه‌ای که پیش رو دارد، بهره ببرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) تصریح کرد: نباید فراموش کرد که اقتصاد مقاومتی مختص دوره تحریم نیست، پس تا زمانی که آرمان‌های انقلاب باقی است، باید به‌طور عملی به اصول اقتصاد مقاومتی پایبند بود.

وی به نقش خانواده‌ها و روحانیون در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی سختی های خاص خود را دارد و اگر خانواده اسراف نکرده و هر فرد سبک زندگی اسلامی را رعایت کند، می تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کند. طلاب و روحانیان نیز می‌توانند با ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی در بحث اقتصاد در جامعه و طریقه مصرف صحیح از امکانات، فرهنگ اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام رویدل خاطرنشان کرد: از طرف دیگر باید فرهنگ مصرف صحیح در بین مردم تبلیغ شود تا آنها با تشویق، جلوی بسیاری از مصرف های بی‌رویه به ویژه در خصوص عامل های انرژی مانند آب و برق گرفته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha