چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آمار بسیار پایین طلاق مسلمانان هندی نسبت به هندوها

حوزه/ براساس داده های گرفته شده از دادگاه‌های خانواده ودفاتر طلاق و ازدواج در مناطق مسلمان نشین هندوستان، تعداد موارد طلاج در جوامع هندی نسبت به دیگر جوامع از جمله هندوها بسیار پایین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از indiatoday، یک گروه اسلامی در هندوستان اعلام کرد که میزان طلاق در میان مسلمانان هندی در مقایسه با دیگر گروه های دینی بسیار پایین‌تر می‌باشد.

بر اساس گزارشی که توسط گروه تحقیقاتی اسلامی مهیلا کندرا با همکاری کمیسیون شریعت سازمان اسلامی «حقوق شخصی مسلمانان هند» آماده شده است، تعداد موارد طلاق در جوامع مسلمان 1307 مورد بوده است، در حالی که موارد طلاق در جوامع هندو به بیش از 16 هزار و 500 مورد می‌رسیده است. در همین راستا  طلاق در جوامع مسیحی 4827 مورد و در جوامع سیک 8 هزار بوده است. این آمار و ارقام از هشت واحد اداری کانور (کرالا)، ناسیک (ماهاراشترا)، کریمنگر (تلنگانا)، گونتور (آندرا پرادش)، حیدرآباد، مالاپورما (کرالا)، ارناکولما (کرالا) و پالاکاد (کرالا) جمع آوری شده‌اند.

به گفته اسماء زهره سازمان دهنده اصلی شاخه بانوان در سازمان «حقوق شخصی مسلمانان هند» این اطلاعات بر اساس داده‌های گرفته شده از دادگاه‌های خانواده و دفاتر ازدواج و طلاق در برخی از مناطق مسلمان نشین هندوستان گرفته شده‌اند.

زهره در این باره فت: قوانین اسلامی از زنان حفاظت می‌کنند و درصد کمی از زنان مسلمان خواستار طلاق هستند. اسلام آزادی‌های ویژه‌ای به زنان می‌دهند و امنیت زنان را تضمین می‌کند.

وی گفت: داده‌های آماری این بررسی که ماه می سال گذشته آغاز شده، از دادگاه‌های خانواده در مناطق مسلمان نشین در سال‌های 2011-2015 گرفته شده است. در این راستا 16 دادگاه خانواده گزارش‌های تلفیقی دقیقی به ما ارائه دادند که نشان می‌دهند نرخ طلاق در جوامع اسلامی نسبت به دیگر جوامع در پایین ترین حد قرار دارد. در این میان تنها 2-3% طلاق‌ها به طور مستقیم به درخواست زنان مسلمان انجام شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha