جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای آغاز زمان ثبت‌نام تاکنون بیش از ۸ هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تعداد معتکفان در پایان مهلت ثبت‌نام به ۱۴ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای حضور علاقه‌مندان در مراسم پر فیض اعتکاف از 10 فروردین آغاز شده بود، افزود: با توجه به استقبال مردم علی‌الخصوص نسل نوجوان و جوان برای حضور در این مراسم معنوی عبادی، مهلت ثبت‌نام تا 21 فروردین تمدید شد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ۱۵۰ مسجد در سطح خراسان شمالی آماده میزبانی از معتکفان است، گفت: از این تعداد ۵۰ مسجد شهری و ۱۰۰ مسجد نیز روستایی است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز آیین اعتکاف در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: اعتکاف موجب خودسازی و بالا بردن معنویت انسان می‌شود و آثار و برکات زیادی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای پالایش درون و پاک کردن غبارهای دل و برقراری ارتباط و راز و نیاز با پروردگار عالم است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حضور بسیاری از جوانان ایرانی در سال‌های اخیر در مراسم معنوی اعتکاف چشمگیر بوده است، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان از فرصت اعتکاف در ماه رجب به منظور تزکیه نفس استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha