پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 412669
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
المعجم الفهرس لادوات القرآن الکریم

حوزه /کتاب حاضر جهت استفاده قرآن پژوهان، محقیقین، مدرسین و نوآموزان ادبیات عرب دارای اثری پرکاربرد و مفید می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ،کتاب المعجم الفهرس لادوات القرآن الکریم با کاری نو و بدیع که تاکنون در هیچ یک از کشورهای اسلامی انجام نگرفته است. به گردآوری و تفکیک ادوات (حروف و اسامی شبه حروف) قرآن کریم پرداخته و آنها را طبق نوع و معنای مختلف از یکدیگر تفکیک نموده است و ذیل هر مدل ،آیاتی که آن ادات در آنها به کار رفته را آورده است.

این کار طبق حروف الفبا از همزه شروع شده و تا یاء ختم می گردد. مثلا کلمه (ما) ذیل حرف میم نگاشته شده و یازده نوع و مدل برای آن در قرآن ذکر شده است و هر کدام از این انواع که خود آنها هم طبق حرف الفباء آمده است و از استفهام ، زائد و شبیه به لیس شروع شده و تا مصدر، موصوله و .. ختم می شود و ذیل هریک از انواع  کلمه(ما) تمامی آیاتی که این ادات در آن بکار رفته است از ابتدا قرآن تا انتها به ترتیب جزء، سوره و آیه نگاشته شده است .

و همین گونه است اَن، اِن، اَیّ، لام، لاء، فاء، واو، یا و ....

کتاب حاضر جهت استفاده قرآن پژوهان، محققین، مدّرسین و نوآموزان ادبیات عرب دارای اثری پرکاربرد و مفید می باشد.

این کتاب که توسط حجت الاسلام محمدرضا رضوانی خراسانی نگاشته شده  بالغ بر هزارصفحه دارد و از سوی  انتشارات دارالعلم چاپ ومنتشر شده است.

 علاقه مندان به تهیه این اثر می توانند به انتشارات دارالعلم  واقع در قم، خيابان ارم، نرسيده به ميدان شهداء، مراجعه نمایند.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha