جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سطح ۲

حوزه/مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ اصفهان، برای سطح دو تبلیغ در سال تحصیلی ۹۷- ۹۶ برای دومین بار پذیرش می کند.

حجت الاسلام  حجت قربانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان از آغاز پذیرش سطح 2 تبلیغ (تربیت راهنما) در اصفهان برای سال تحصیلی جدید 96-97 خبر داد.

وی با بیان اینکه  دشمنان انقلاب همیشه در تلاش هستنند که ارزش های اسلامی را کمرنگ کنند، گفت:  همه ما باید توجه داشته باشیم که خواسته دشمن را نقش بر آب کنیم که یکی از بهترین راهکارهای آن تربیت مبلغین دینی  و به تبع ترویج مکتب اسلام و شیعه است.

مسئول تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه اصفهان  تصریح کرد: برای رسیدن به تربیت درست نیاز است به تخصص و دانش مجهز باشیم از این رو  تقویت و تعلیم مبلغین و روحانیون تبلیغی جزو اولویت های ما است.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: حوزه اصفهان رویکرد آموزشی همراه با تبادل اطلاعات مبلغین طرح هجرت دارد، به همین منظور کارگروهی و اتاق فکری از بین مبلغین ممتاز و معاونین تبلیغ شهرستان های استان  تشکیل شده که از اهداف تشکیل آن، تهیه راهکارهای عالمانه و سند راهبردی تبلیغ استان، شناسایی مناطق استان و شناسنامه دار کردن تمام مناطق استان اصفهان اعم از شهر و روستا است.

مسئول تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه اصفهان با اشاره به آغاز پذیرش در مقطع سطح دو تبلیغ(تربیت راهنما)  گفت: اتمام سطح یک حوزه، برخورداری از صلاحیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، قبولی در آزمون ورودی و کسب امتیاز لازم در مصاحبه، برخورداری از سلامت جسمی و حداکثر 30سال سن از شرایط پذیرش در سطح 2تبلیغ می باشد.

وی، راه اندازی رشته تخصصی تبلیغ در مدارس اصفهان  به عنوان فعالیت زیر ساختی در حوزه تبلیغ را از برنامه های حوزه افهان برشمرد و گفت: طلاب  پس از گذرندان سطح یک می توانند برای سطح 2 گرایش تبلیغ را انتخاب کنند و پس از موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه، در یک دوره سه ساله این رشته را بگذرانند.
وی ادامه داد: شرح لمعتین(قصاص، حدود و دیات)، اصول فقه مرحوم مظفر(جلد2 تا اول استصحاب)، تجزیه و ترکیب نیمه اول جزء30(فروغی از قرآن کریم علی افراسیابی)، آموزش عقاید تالیف آیت الله مصباح، تفسیرنمونه جزء30 و اطلاعات عمومی(سیره پیشوایان، قانون اساسی، سوالات سیاسی اجتماعی) از مواد آزمون می باشد.

حجت الاسلام قربانی خاطر نشان کرد: از مزایا و امتیازات سطح 2تبلیغ می توان به اعطای مدرک رسمی سطح2تبلیغ توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته های تخصصی(سطح3و4)، تطبیق دروس عمومی(پایه7و8و9) و اولیت در اعزام به مدارس امین، طرح بینات و طرح هجرت اشاره کرد.

لازم به ذکر است  مهلت ثبت نام تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری است و ثبت نام از طریق  مراجعه به مرکز مدیریت حوزه اصفهان اتاق 32 است. همچنین زمان آزمون روز جمعه ۲۸ اردیبهشت(ساعت و مکان آزمون در کارت ورود به جلسه اعلام خواهد شد) می باشد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha