جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر سقائیان نژاد

حوزه/ شهردار قم گفت: بر اساس پیشنهاد های مناسبی که از حوزه و دانشگاه داشتیم برنامه های سال ۹۶ قم تدوین شده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سقائیان نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی به ارائه گزارشی از برنامه های شهرداری قم پرداخت و گفت: سال 95 به صورت پروژه محور برای شهرداری قم گذشت و برای سال 1396 برنامه ای مدون برای این شهر مقدس تدوین شد که پیشنهادهای مناسبی از سوی حوزه و دانشگاه به دست ما رسید که مناسب بوده است.

وی با اشاره به پروژه های انجام شده در سال گذشته و برنامه ریزی شده در سال جدیدی، ابراز داشت: نزدیک به 250 هزار تن آسفالت ریزی در معابر شهر مقدس قم داشته ایم که برای سال جدید پیش بینی 300 هزار تن انجام شده است.

شهردار قم اظهار داشت: قریب به 460 هزار درخت در سال گذشته در قم غرس شده و برای سال جدید نیز پیش بینی تعداد بیشتری انجام شده، درآمد شهرداری قم در سال گذشته 102 درصد محقق شده و  نزدیک به 890 میلیارد تومان از بدهی های این شهرداری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 700 میلیارد تومان تحت عناوین گوناگون به صورت چک دوساله از دولت دریافت کرده ایم تا بتوانیم از بدهی های شهرداری قم کم نماییم.

شهردار قم بیان داشت: بودجه شهرداری قم در سال جدید، دو هزار و 200 میلیارد تومان است که مبلغ مناسبی بوده و ان شاءالله برنامه های مناسبی را برای این شهر خواهیم داشت.

سقائیان نژاد اظهار داشت: قریب به 14 مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی در سال جدید کلنگ زنی خواهد شد تا شهروندان محترم بتوانند از این امکانات بهره ببرند؛  سرانه فضای سبز شهر قم قریب به یک هزار و 700 هکتار بوده که به دو هزار هکتار رسیده است.

شهردار قم خاطرنشان ساخت: تکمیل پروژه باغ فدک در میدان 72 تن و عوارضی فضای مناسبی را برای مسافران و شهروندان قمی از برنامه های مناسب نوروز امسال بوده؛ در تعاملی که با مسجد مقدس جمکران داشتیم، استراحتگاهی تعریف شد تا مسافران عزیز بتوانند برای برپایی چادر و استراحت مشکلی نداشته باشند.

وی بیان داشت: همچنین 30 میلیارد تومان وسائل آتش نشانی و ایمنی برای شهر مقدس قم خریداری شده که نسبت به کلان شهرها، عدد مناسب و قابل توجهی می باشد.

شهردار قم اظهار داشت: برای ماندگاری زائر در شهر برنامه هایی در دست اقدام است که آکواریوم، باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی، شهربازی بزرگ و ... از جمله آن می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha