جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: کاتبان وحی باید توجه داشته باشند که به ریسمانی الهی دست انداخته اند که یک سوی آن به دست خداست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در مراسم رونمایی از بزرگترین قرآن کریم کتابت شده نقره و طلای جهان، بیان داشتند: کتابت وحی کار پربرکتی است، که خداوند توفیق آن را به شما مرحمت کرده است.

ایشان ادامه دادند: از خدای بزرگ می خواهیم توفیق ادراک صحیح و عمل به مضمون قرآن را به همه امت اسلامی عطا بفرماید و آنچه خیر و فلاح این نظام و مملکت است در سایه عمل به دستورات وحی سامان پذیرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه اظهار داشتند: طبق بیان قرآن، خداوند قرآن را نازل کرد، اما نه آنگونه که باران را نازل می کند؛ باران به زمین انداخته می شود در حالی که قرآن کریم مانند طناب و ریسمانی که یک طرف آن به دست خداوند است به زمین اویخته شده و از این روست که به ما گفته شده است به این ریسمان چنگ بزنید؛ «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا»، چراکه انسان تنها به ریسمانی می تواند چنگ بزند و بالا برود که به جای محکم و بلندی بسته شده باشد.

معظم له خاطرنشان کردند: کاتبان وحی باید توجه داشته باشند که به ریسمانی الهی دست انداخته اند که یک سوی آن به دست خداست، لذا اکنون که این توفیق را یافته اند از خدا بخواهند این کشور و مملکت را از هر گزندی حفظ نماید و آبروی همه مسلمانان جهان محفوظ بماند و خداوند جامعه بشری را در سایه عقل و عدل هدایت کند.

گفتنی است: بزرگترین قرآن کریم کتابت شده نقره و طلای جهان توسط رائین اکبرخانزاده کتابت و توسط استاد عسگری قلمزنی گردیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha