چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/شیخ نبیل قاووق در خصوص تجاوز آمریکا به سوریه گفت: بمباران فرودگاه الشعیرات سوریه، در واقع هدف و خواست اسرائیل با حمایت مالی و تشویق عربستان بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: امروز ما در انتظار روند انتخابات پارلمانی لبنان هستیم، چرا که روند قانون انتخابات از وضعیت بد به بدتر تبدیل شده و بحران پیرامون آن رو به سختی و پیچیدگی است به ویژه که برخی از احزاب سیاسی همچنان به ماجراجویی و حیله گری خود ادامه می دهند و به سرنوشت کشور اهمیت نمی دهند.

شیخ قاووق افزود: ما به تمامی احزاب تاکید می کنیم که روابط حزب الله با هم پیمانان خود به ویژه جنبش "امل" و جریان ملی"الحر" بسیار مستحکم و ثابت است و کسانی که تلاش می کنند تا در قانون انتخابات بین حزب الله و هم پیمانان آن اختلاف بیافکنند، جز ناکامی و نامیدی به چیزی دست نخواهند یافت.

* بمباران فرودگاه سوریه هدف و خواست اسرائیل بود

وی در خصوص تجاوز آمریکا به سوریه گفت: بمباران فرودگاه الشعیرات در سوریه، در واقع هدف و خواست اسرائیل و با حمایت مالی و تشویق عربستان که بر تدوام تجاوز آمریکا به سوریه تشویق و تحریک می کند، بود. کسانی که در سال 2006 اسرائیل را به تجاوز به لبنان تشویق کردند، همان کسانی هستند که امروز آمریکا را به تجاوز سوریه تشویق می کنند و ما فراموش نمی کنیم که عربستان در سال 2006میلادی برای شکست ما بسیار تلاش کرد و اسرائیل را به ویران سازی شهر "بنت جبیل" و "ضاحیه جنوبی" بیروت تشویق کرد و امروز این موضع گیری ها تغییر نکرده است و نشان داده که عربستان، اسرائیل، آمریکا و النصره،  همگی در یک جبهه علیه مقاومت سوریه هستند.

* آمریکا در تغییر موضع حزب الله و ایران و معادلات نظامی و میدانی با شکست مواجه شد

عضو شورای مرکزی حزب الله تصریح کرد: آمریکا بعد از تجاوز اخیر به سوریه در به تسلیم در آوردن آن و در تغییر موضع حزب الله و ایران و معادلات نظامی و میدانی با شکست مواجه شد. پاسخ کوبنده به این تجاوز، تکمیل جنگ میدانی تا نابودی کامل النصره و داعش در سوریه است و ما به نوبه خود این جنگ را تکمیل می کنیم به ویژه که حزب الله قبل از تجاوز آمریکا به سوریه و بعد از آن در میدان مبارزه علیه النصره و داعش حضور داشته و این موضع هیچ تغییری نخواهد کرد و پیروزی ها در در انتظار ماست.

شیخ قاووق افزود: هم زمانی که ما در جنگ سوریه حضور داریم، چشم مان به جنوب لبنان و دست مان بر ماشه است تا اسرائیل از هر فرصتی برای تحقق خواسته های خود سوء استفاده نکند. تجاوز آمریکا به سوریه خطری بسیار بزرگ برای لبنان و تمامیت ارضی آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha