پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نهمین اجلاس سالانه سلامت روان اسلامی در میشیگان

حوزه/ نهمین اجلاس سالانه «سلامت روان اسلامی» قرار است در شهر لنسینگ شرقی واقع در میشیگان برگزار شود. هدف از برگزاری این اجلاس ایجاد آگاهی، پذیرش و ارتقاء دسترسی به درمان برای بیماران اعصاب و روان در جوامع اسلامی خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از statenews، نهمین اجلاس سالانه «سلامت روان اسلامی» قرار است 3 روز دیگر یعنی 13-14 آوریل 2017 در شهر لنسینگ شرقی واقع در ایالت میشیگان آمریکا برگزار شود.

شرکت در این اجلاس دو روزه سلامت روان اسلامی برای تمامی شرکت‌کنندگان از همه ادیان و مذاهب آزاد خواهد بود. این اجلاس شامل برنامه‌های متنوعی چون نمایش فیلم، نهار و شام گروهی، شرکت در نمازهای جماعت، سخنرانی‌ها، مباحثات و میزگردهای کارشناسی در رابطه با مسائل مربوط به سلامت روان در جوامع اسلامی خواهد بود.

دکتر فرح عباسی استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه ایالتی میشیگان، و یکی از اعضای کمیته برنامه‌ریزی این اجلاس دو روزه می‌گوید: من به عنوان یک ارائه دهنده سلامت روان متوجه شدم که در مناطق مسلمان‌نشین، بیماران مسلمان مبتلا به بیماری‌های اعصاب و روان کمتر به درمانگاه‌های روان‌شناسی مراجعه می‌کنند. و به این نتیجه رسیدم که در جوامع اسلامی ننگ زیادی پیرامون بیماری‌های اعصاب و روان وجود دارد.

وی افزود: دلیل ما برای راه اندازی این اجلاس نیز همین بود و هدف اصلی ما ایجاد آگاهی، پذیرش و ارتقاء دسترسی به درمان برای بیماران اعصاب و روان در جوامع اسلامی محسوب می‌شد.

تمرکز اجلاس 2017 روی اعتیاد است. به گفته عباسی اعتیاد در جوامع اسلامی ننگ بزرگی محسوب می‌شود و امامان جماعت وظیفه دارند به مردم بیاموزند که اعتیاد یک بیماری محسوب می‌شود.

وی در این باره گفت: در بیشتر مواقع ما مسلمانان اعتیاد را ضعف روح و گناه تلقی می‌کنیم تا یک بیماری. در این اجلاس قصد داریم جلسه‌ای  آموزشی در این زمینه برای امامان جماعت ارائه دهیم.

تضادی میان دین و علم وجود ندارد

در این میان سهیل چادری امام جماعت مرکز اسلامی لنسینگ شرقی که یکی از میزبانان این گردهمایی می‌باشد، با رد وجود تضاد میان دین و علم، معتقد است مذهب باید همراه با علم پیش رفته و روحانیون وظیفه دارند حمایت دینی برای دانشمندان فراهم کنند..

چادری در این باره می‌گوید: از دیدگاه اسلامی، هیچ تناقضی میان حقیقت علمی که از طبیعت بشر است، ذهن انسان و مذهب وجود ندارد زیرا دین و علم هر دو سرچشمه یکسانی دارند و آن خداوند متعال است.

چادری در ادامه می‌گوید:  امامان جماعت و روحانیون مذهبی نقش خودشان را ایفاء می‌کنند و متخصصان سلامت روان که در این زمینه تحصیل کرده‌اند نیز نقش دیگری بر عهده دارند. و به نظر من اگر این دو گروه بتوانند با هم متحد شوند، به پیشرفت‌های زیادی در این زمینه دست خواهند یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha