چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام طه محمدی / امام جمعه همدان

امام جمعه همدان گفت: باید به خود تلقین کنیم که باید مشکلات جامعه را درمان کنیم و در این صورت است که می توان به" طبیب دوار بطبه" بودن روحانیت امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، در دیدار با ائمه جمعه استان که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه، گفت: امروز جامعه شاکله تربیتی مناسبی ندارند و معضلات فرهنگی و تربیتی تنها به وسیله حوزه و روحانیت علاج می شود، در این صورت است که می توان به "طبیب دوار بطبه" بودن روحانیت امیدوار بود.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان با اشاره به نقش طلاب در پیشبرد اهداف انقلاب، افزود: وظیفه طلاب روشنگری و تبیین مسائل برای جوانان است و باید از ظرفیت جوانی به خوبی استفاده شود.

امام جمعه همدان در ادامه به مشکل بیکاری اشاره کرد و ادامه داد: کار در جامعه امروز بسیار زیاد است و بسیاری از افراد تن به کار های سخت نمی دهند و کار دولتی را به کارهای دیگر ترجیح می دهند و باید ظرفیت های مناطق مختلف برای کارهای مختلف ارزیابی شود.

نماینده ولی فقیه در همدان خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد کشور را باید از کارگاه های کوچک به حرکت درآورد و باید دانست که حاج آقا رضای همدانی که از بزرگان مراجع تقلید در نجف بود در منزل لحاف دوزی می کرد.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: یک زمانی فرش دستباف بزرگترین منبع اقتصادی کشور بود، ولی امروز این گونه نیست و باید دانست که امروز خانه داری برای زنان عار و ننگ شده است و با درآمد های ناچیز تن به برخی کارهای سخیف می دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha