شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/ امام‌جمعه شهرستان شیروان با بیان اینکه سیره علوی بهترین الگو و سرمشق برای جامعه اسلامی است، گفت: جامعه اسلامی باید الگوگیری از سیره علوی را در دستور کار قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن میلاد امیرالمؤمنین امام علی (ع) اظهار داشت: راه و مسیر امیرالمؤمنین(ع) راه صواب و حق است، به‌گونه‌ای که در مقابل ظلم، شمشیر برنده و مانند کوه پر صلابت و استوار بود و در کنار آن نیز مهر، عطوفت و دریای مهربانی در وجود ایشان متبلور بود.

وی با اشاره به فضیلت‌ها و برتری‌های امام علی (ع) گفت: در زندگی شخصی، اجتماعی، حکومت‌داری، امور خانوادگی، تربیت فرزندان شایسته، هم‌نشینی با فقرا و نیازمندان جامعه امام علی (ع) الگوی همه‌جانبه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان تأکید کرد: بزرگ‌ترین خصیصه حضرت علی (ع) به‌عنوان بهترین و بالاترین الگوی جهان اسلام، خصیصه عبودیت و بندگی خالصانه آن حضرت در برابر عظمت پروردگار است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) همیشه به فکر سعادت و وحدت جامعه اسلامی و همچنین عمل به دستورات قرآن بوده و همواره در گفتار و کردار در مسیر تحقق این اصل قدم گذاشته است و ما باید رهرو راستین طریق این امام همام باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha