شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه با هنر مخالف نیست و با هنری مخالف است که سر از ولنگاری و ناهنجاری اخلاقی بیرون بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ارشاد مجموعه ای است که با مسائل فرهنگی و دینی ارتباط مستقیم دارد و این نقش غیر قابل انکار است. 

 رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه در صنعت چاپ و نشر نتوانستیم فعالیت جدی انجام دهیم، افزود: در قم آثار زیادی تولید می شود، ولی چون صنعت چاپ و نشر قوی نداریم، باعث شده این آثار به دست اهل علم نرسد.

 عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که باید برای صنعت چاپ فکر جدی کرد، به مسئله شعر آئیینی هم اشاره کرد و عنوان کرد: در قم شعرای قوی و استعدادهای خوبی می باشند، ولی به این مسئله توجه جدی نشده است؛ باید کاری کرد شعر آئیینی از قم به مکان ها دیگر نشر پیدا کند و پایگاه آن در قم باشد و این امر نیازمند حمایت جدی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در حوزه ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت آثار فاخر و فیلم است، ولی به این ظرفیت توجه نمی شود، افزود: حقیقتا جای سؤال است چرا از ظرفیت حوزه برای ساخت فیلم های دینی غفلت می شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید برحفظ آثار و نشر مخطوطات علما گفت: حوزه با هنر مخالف نیست، حوزه با هنری مخالف است که سر از ولنگاری و ناهنجاری اخلاقی بیرون بیاید؛ حوزه نگاه جدی به فقه هنر دارد و برای این موضوع ارزش بالای قائل است و  طرفدار هنر خوب و ارزشی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha