جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش تبیین شاخصه‌های انقلابی گری در بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علما باید برای روشنگری عقلی، شرعی و سیاسی مردم در صحنه باشند و اگر ما تماشاچی باشیم تا اسلام و انقلاب را تحریف و احکام فقهی را به بازی بگیرند، نه تنها چیزی به دست نمی‌آوریم، بلکه بدترین ظلم را می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در همایش تبیین شاخصه‌های انقلابی گری در بیرجند، اظهار داشت: عدل، تنها یک موضوع اجتماعی نبوده، بلکه مسئله ای فراگیر است.

وی با بیان اینکه جایگاه انسان بر قانون عدل مشخص می‌شود،و اصولا هر چیزی از چارچوب قانون عدل خارج باشد، از انبیاء نیست و حتی افتراء به دین است، گفت: تاریخ متاسفانه از افتراها نسبت به انبیاء الهی پر شده و هر چیزی که به هر کیفیتی رنگ ظلم بر خود بگیرد و یا تصدی ظالم را بپذیرد، ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: علمای شایسته دین بالاترین قشری هستند، که می‌توانند روشنگری عقلی و شرعی را برای مردم در صحنه داشته باشند و انقلاب اسلامی اختیارات را از دست بیگانگان گرفته و به دست تک تک شهروندان این کشور گذاشت، که امروز سرنوشت مردم در دست خودشان است.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب و اسلام وظیفه و رسالت همگی است، اظهار داشت: راهی برای نجات بشر جز قانون عدل وجود ندارد و اگر ما تماشاچی باشیم تا اسلام و انقلاب را تحریف و احکام فقهی را به بازی بگیرند، نه تنها چیزی به دست نمی‌آوریم، بلکه بدترین ظلم را می‌کنیم، زیرا مکتب تشییع مکتب عدل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تمامی پیامبرانی که مبعوث شدند، پیام قسط  و عدل را آوردند، گفت: نفوذ دشمن به گونه‌ای است، که برای ما تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌کنند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha