چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام شاهی عربلو

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) استان تهران با یبان این که مجریان انتخابات و کاندیداها از سیاست علوی فاصله نگیرند، گفت: سیره عملی امام علی(ع)، بهترین الگو برای زندگی همه انسان ها در تمام قرون است .

حجت الاسلام والمسلمین محمد شاهی عربلو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امیرالمومنین امام علی(ع) اظهارکرد: سیره عملی امام علی(ع) بهترین الگو برای زندگی تمام انسان ها در تمام قرون  است و هرچه پیرامون زندگی وسیره ایشان سخن گفته شود، نمی توان آنگونه که شایسته است شخصیت حضرت را معرفی کرد؛ زیرا امام علی(ع) ذوب در حضرت حق بود و در زندگی به جز خداوند را در نظر نداشت.

وی ضمن اشاره به جهان بینی وشناخت عمیق حضرت علی(ع) نسبت به فتنه های دنیا، ابراز کرد: دنیا با تمام زرق وبرق هایش نتوانست علی (ع) را شیفته خود گرداند وهمان گونه که خود حضرت فرمودند دنیا را به معنای واقعی کلمه سه طلاقه کرده بودند وحتی دشمنان ایشان نیز به زهد ودنیا گریزی حضرت اقرار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهی عربلو بیان کرد: یکی دیگر از خصلت های حضرت علی (ع)  انفاق وگذشت حضرت نسبت به همه انسان ها بود. ایشان حتی نسبت به دشمنانشان نیز با گذشت ورحمت برخورد می کردند. یکی از نمونه های بخشندگی حضرت در جنگ صفین است که اجازه دادند سپاه دشمن بدون هیچ شرطی از آب استفاده کنند. درحالی که دشمنان ایشان این عمل را در کربلا به گونه ای دیگر پاسخ دادند. در زندگی علی (ع) نمونه های بسیاری از روحیه گذشت و بخشندگی وجود دارد که این مقال گنجایش ذکر آن را ندارد.

تولیت مدرسه علمیه پنج تن آل عبا (ع) استان تهران ضمن اشاره به سیره الهی و سیاسی حضرت علی (ع) اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) همواره در همه امور خداوند را در نظر داشتند وبه فکر آخرت بودند . وقتی حضرت در حال نماز وارتباط با خداوند بودند حتی بیرون کشیدن تیر از بدنشان را احساس نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهی عربلو در ادامه گفت: سیاست علی (ع) سیاست قرآنی بود و در حکومت او به کسی ظلم نمی شد، زیرا در همه امور خود را مسئول می دانست و با عدالت مدیریت می کرد و حرف می زد. ای کاش انسان های امروز هم اندکی از این سیره الگو می گرفتند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت عدالت در انتخابات پیش رو، ابراز کرد: اگر ما از سیره حضرت در انتخابات الگو بگیریم، هیچ حقی از کسی ضایع نمی شود، بلکه تمام کاستی هایی مدیریتی موجود در کشور برطرف می شد. زیرا سیره علی (ع) عدالت محوری در تمام زمینه ها است.

تولیت مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) استان تهران اظهار کرد: کاندیداها نیز باید با در نظر داشتن سیره سیاسی علی(ع) در تبلیغات و سخنرانی های خود، فضای خوبی برای انتخاب آگاهانه مردم ایجاد کنند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha