جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 کتاب الگوی نظام سیاسی در حکمت متعالیه

حوزه/ کتاب «الگوی نظام سیاسی در حکمت متعالیه» به قلم حجت الاسلام و المسلمین بهرام دلیر توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این کتاب بعد از تبیین مفاهیم به کار برده شده در تحقیق به منابع و مبانی نظام سیاسی مطلوب حکمت متعالیه پرداخته منابع معرفتی آن را در وحی، عقل، تجربه، شهود و فطرت پی گرفته است. سپس نظام سیاسی در حکمت متعالیه را با شاخصه‌های اختصاصی‌اش در طی چند فصل مورد مطالعه قرار داده است.

درباره این کتاب آمده:هر اندیشه سیاسی که در مکاتب فلسفی شکل می‌گیرد، از یونان باستان مبتنی بر مبانی است که مورد قبول آن مکتب می‌باشد. اندیشه سیاسی به منزله روبناست و مبانی زیر بنایی اندیشه سیاسی بشمار می‌آید، حکمت متعالیه همانند سایر مکاتب فلسفی مبانی خاص خود را دارد البته مبانی چه بسا از نظر مفاهیم در تمام مکاتب فلسفی یکسان باشد، مثل مبانی هستی شناختی، انسانی شناختی، فرجام‌شناختی و معرفت‌شناختی؛ اما به هر یک از مبانی یاد شده در هر مکتب فلسفی رویکرد خاص آن مکتب وجود دارد، از باب مثال مشاء به هستی و یا به انسان و فرجام کاملا متفاوت بانگرش فلسفی حکمت متعالیه است.

لازم به ذکر است که این کتاب در 500 صفحه و به قیمت 37 هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین موضوع کتاب؛ علوم سیاسی، حکمت متعالی و فلسفه است.

313/22

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha