جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیجان دلدار - بیرجند

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بهره برداری درست از اعتکاف دغدغه مسئولان است، گفت: معتکف واقعی باید به همه چیز دنیوی پشت کرده و تنها به خالق آفریدگار فکر کند.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با تبریک فرارسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف، اظهار داشت: عبادت در معنای عام می‌تواند همه کارهای زندگی ما باشد، اما اگر باور کنیم، که از لحظه لحظه زندگی باید برای آخرت استفاده کنیم، باورمان می‌شود، که باید کمتر دچار غفلت و دنیا زدگی شویم.

وی افزود: اگر به برنامه هایی که دین برای زندگی ما گذاشته کیفیت بدهیم و تنها از عنوان یک مراسم آنها را انجام ندهیم، کمتر دچار غفلت و فراموشی آثار اعتکاف خواهیم شد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: اعتکاف کار بزرگی است و انسان باید تصمیم بزرگی برای خود بگیرد تا در این مدت با احکام اولیه آشنا و قرآن خواندنش درست شود، تا بتواند با مناجات مختلف انس بگیرد.

دلدار با بیان اینکه بهره برداری درست از اعتکاف دغدغه مسئولان است، افزود: معتکف واقعی باید همه چیز دنیوی  را پشت درب مسجد رها کرده، بعد وارد مسجد شود تا در مدت اعتکاف حقیقتش روح بلند انسان و خدای بزگ باشد، تا بتواند دل بستگی‌های خود را کنار بگذارد و برنامه یک ساله خود وتمام عمر خود را در مدت اعتکاف ببندد.

وی بیان داشت: متاسفانه امروزه خیلی از برنامه‌های دین در حال تشریفات و مراسم شده است، اما اعتکاف در اصل به معنای تنها بودن وخلوت است، اما تنهایی که در میان جمع است و این اقتضای دین ماست و ما در اعتکاف تمرین عبادت جمعی را ترویج می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha