جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افتتاح مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر بندری دلوار

حوزه/ طی مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و امام جمعه دلوار، مدرسه علمیه حضرت ام البنین (س) شهر بندری دلوار به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در این مراسم با تشکر از تلاش‌های امام جمعه دلوار برای پیگیری دایر شدن مدرسه علمیه خواهران گفت: وجود روحی ما برگرفته از وجود اهل بیت عصمت و طهارت است و اهل بیت (ع) راه تربیت و هدایت ما را فراهم کردند و این هدایت و تربیت در طول تاریخ شروع شده و تا برگزاری تمدن الهی که روز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود (عج) ادامه دارد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: تقابل تمدن الهی و تمدن مادی ادامه دارد؛ یک طرف ایران اسلامی است با مذهب تشیع که منادی تمدن الهی است و دیگری جامعه غرب که منادی تمدن مادی است؛ امروز جنگ در سوریه و یمن و اقصی نقاط دنیا که اختلاف وجود دارد برگشت به این دو جبهه دارد و از این دو جبهه خارج نیست.

وی ادامه داد: امروز تقابل با جبهه مادی، با مرکزیت ایران اسلامی و تحت رهبری امام خامنه‌ای ادامه دارد که در این تمدن الهی، مرکزیت چه برای تصمیم‌گیری و چه برای تصمیم سازی، مسجد و برگشت به محافل دینی خواهد بود، لذا شکل‌گیری حوزه‌های علمیه برای زمینه تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه بیش از ۵۰ مرکز دوره‌های کوتاه‌مدت اسلامی در سطح استان بوشهر ویژه خواهران علاقه‌مند به معارف اسلامی در حال برگزاری است، تأکید کرد: در هر جای استان بوشهر که مدرسه علمیه خواهران شکل‌گرفته از نظر فرهنگی، به قطب فرهنگی  آن منطقه تبدل شده است.

استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام در حوزه خواهران

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست، امام جمعه دلوار نیز در این مراسم گفت: ۲ سال پیگیری‌های راه اندازی مدرسه علمیه حضرت ام بنین (س)  طول کشد  که سرانجام دلوار اولین بخش در استان بوشهر است که از نعمت حوزه علمیه خواهران برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان خود در این مدرسه علمیه، افزود: در این مدت محدود که تبلیغاتی هم صورت نگرفته استقبال خوبی صورت گرفته و ۳۶ نفر ثبت نام رسمی کردند که ان شالله تا ۵۰ نفر خواهد رسید.

امام‌جمعه دلوار تأکید کرد: مراسم امروز آغاز به کار رسمی فعالیت‌های اداری مدرسه است و در مهرماه مراسم افتتاحیه مدرسه با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha