جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتکاف

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف»، در ۸۲ مسجد محوری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، عبدالحسین ناصری با بیان این که طرح قرآنی «با قرآن در زلال اعتکاف» در ایام البیض در ۸۲ مسجد استان بوشهر برگزار خواهد شد، گفت: این طرح قرآنی چند سال است که از برنامه‌های موفق ایام اعتکاف به شمار می‌رود و با استقبال معتکفین روبه‌رو شده است.

وی افزود: این طرح که مشتمل بر ۵ ویژه نامه اصلاح قرائت نماز معتکفین، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان، برگزاری مسابقه کتبی فرهنگ قرآنی با موضوع شرح و توضیح خطبه متقین و ترجمه و مفاهیم سوره های دهر و هجرات تلاوت و ترتیل عمومی ختم دسته جمعی قرآن است در ۸۲ مسجد محوری استان اجرا می‌شود.

ناصری خاطرنشان کرد: بیشترین مسجد تحت پوشش این طرح قرآنی در شهرستان بوشهر با ۱۴ مسجد و کمترین در شهرستان دیلم و عسلویه و جم هر کدام با ۶ مسجد در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: این طرح با مشارکت رابطین قرآن اعتکاف مساجد محوری و همکاری مربیان و مرتلین استانی و شهرستانی انجام خواهد شد.

اعزام ۳۳۰ مبلغ و مبلغه به آیین معنوی اعتکاف

مسئول اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر  از اعزام بیش از ۳۳۰ مبلغ و مبلغه به مساجد محل اعتکاف استان در ایام البیض ماه رجب المرجب خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت الله عظیمی فرد  با اعلام این خبر گفت: جهت استفاده از فرصت معنوی فصل نیایش به ویژه ماه رجب و مناسبت های ارزشمند آن و خصوصا ولادت با سعادت مولی الموحدین، حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام با تمهیدات لازم و برنامه ریزی مناسب مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان با حضور مبلغین و مبلغات شاهد غنای هرچه بیشتر معنوی خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه شورای تبلیغ استان که با حضور نهادهای فرهنگی برگزار شد، تصریح کرد:  با حضور موثر و مطلوب روحانیون، مراسم اعتکاف امسال در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، برگزاری مراسم محفل انس با قرآن، قرائت ادعیه و زیارات اعتکاف امسال به یاری خداوند با کیفیتی مطلوب برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha