سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام امیرحسین فرجی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان از شرکت بیش از۳۰۰ نفر از طلاب برادر مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، در مراسم اعتکاف خبرداد.

حجت الاسلام امیرحسین فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی ابن ابیطالب(ع) به محبین وشیعیان جهان، ماه رجب را از ماه های بسیار پر برکت دانست و گفت: ماههای رجب و شعبان مقدمه ای برای ورود ماه رمضان است که در آن ماه مبارک می توان به پاکسازی روح و حضور در میهمانی و ضیافت خداوند اقدام کرد.

وی با بیان این که تمام اعمال در این ماه ها، نشانه ای از لطف خداوند متعال برای تثبت شخصیت انسان ها می باشد، گفت: اعتکاف از مهمترین برکات ماه رجب می باشد که به مؤمنین سفارش شده سه روز را درمساجد روزه بگیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان به فلسفه اعتکاف اشاره کرد وگفت: زمانی که خداوند بهشت موقتی را برای حضرت آدم تعبیه کرده بود، با توجه به اینکه بدن حضرت آدم  خیلی لطیف بود و در برابر آفتاب تیره می شد، نگران بود لذا از طرف خداوند به وی نازل شد که اگر می خواهی تیرگی بدنت از بین برود باید سه روز روزه بگیری  تا یک سوم بدنت نورانی شود لذا آن روزها را به عنوان ایام البیض یا ایام نورانی نام گذاری کردند.

وی، بیشترین نماد فلسفه اعتکاف در سیره اهل بیت(ع) را در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد وگفت: به لطف خدا اعتکاف طی چند سال گذشته، به عنوان یک فرهنگ  اسلامی و دینی در مکان های مختلف کشورمان رواج زیادی پیدا کرده است .

حجت الاسلام فرجی با بیان اینکه  روحانیون و طلاب مدارس علمیه کاشان  مراسم اعتکاف را هرسال با شکوه تر ازسال های قبل در مساجد و مکان های مختلف زیارتی برگزار می کنند، گفت: طلاب مدارس علمیه کاشان، علاوه بر اینکه خودشان، برای پالایش روحی در مراسم اعتکاف شرکت می کنند، تعداد 30 نفر از آنها نیز به صورت گروه بندی به عنوان مبلغ دینی حلقه های معرفت در مراسم اعتکاف مساجد شهرستان کاشان شرکت می کنند.

وی، با اشاره به اینکه از آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز برای  سخنرانی در جمع روحانیون و طلاب معکتف مساجد شهرستان کاشان دعوت به عمل آمده است، گفت : اجرای برنامه های قرآنی، اخلاقی  و احکام  دینی، از مهمترین برنامه های  اعتکاف  طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha