شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم امام علی(ع)

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر ضرورت تبیین فضائل امیرالمومنین(ع)، گفت: سیره علوی الگوی مناسب زندگی سالم است.

حجت الاسلام همایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد سراسر نور و برکت مولود کعبه امیر مؤمنان علی (علیه السلام)، گفت: امام علی(ع) در عقل و اندیشه، یگانه و بی نظیرند، چرا که شیوه اخلاقی پیامبر(ص) را به ارث برده و این میراث گران بها در قلب و عقل مولای متقیان نفوذ یافته است.

وی گفت: تمسک به اهل بیت(ع) خصوصا امیرمومنان علی(ع) و عمل به فرمایشات ایشان، راه اصلاح انسان می باشد؛ ایام ماه رجب وایام البیض، فرصت مناسبی است که هرچه بهتر و بیشتر با فضائل و معارف قرآن و امیرالمؤمنین(ع) آشنا شده و از این معارف استفاده کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس در مورد تولد امیرالمؤمنین(ع) بیان داشت: ولادت ایشان دارای رمز الهی بوده و فلسفه اینکه ولادت در درون خانه کعبه است، باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ حضرت مریم(ع) با آن عظمت که به تصریح قرآن، معصومه است و فرزند او از پیامبران اولوالعزم بود، وقتی درد زایمان او فرا می رسد، به او دستور داده می شود که محراب و عبادتگاه را ترک گوید و به نقطه دوردستی پناه ببر؛ ولی فاطمه بنت اسد را به درون مقدس ترین عبادتگاه، یعنی کعبه فراخواندند و با معجزه ای به دستور ایزد منان، دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد، وارد کعبه می شود و در آخر کار نیز با مولود کعبه، از همان شکاف کعبه خارج می شود.

حجت الاسلام همایی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در مراسم معنوی اعتکاف که مصادف است با میلاد با سعادت امام علی بن ابیطالب(ع)، می توان با مطالعه کتب مختلف با فضائل امیرالمؤمنین(ع) بیشترآشنا شویم، گفت: مطالعه در این سه روز اعتکاف خصوصا مطالعه کتاب نفیس نهج البلاغه، بسیار مفید است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha