جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم مطهر رضوی

حوزه/ همزمان با شب میلاد امیرمؤمنان علی(ع)، حرم مطهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد غرق در نور و شادی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شب میلاد امیرمؤمنان علی(ع)، هزاران زائر و مجاور به بارگاه مقدس امام رضا(ع) آمدند تا ولادت با سر سعادت مولود کعبه را به ساحت مقدس امام رئوف و امام عصر(عج) تبریک و تهنیت بگویند.

بوی مشک و عود در صحن و سرای آستان ملک پاسبان رضوی پیچیده و زمزمه شکر عاشقان ایزد متعال و صدای نجواهای دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از گوشه و کنار حرم قدسی به گوش می‌رسد.

خادمان بارگاه منور رضوی نیز بعد از اذان و اقامه نماز مغرب و عشاء در نقاره خانه حرم مطهر امام رضا(ع)، رو به سوی گنبد طلایی حرم، با نوای خود میلاد مولود کعبه، اسدالله الغالب علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) را بشارت دادند و حال و هوای معنوی و شادیِ غیر قابل توصیفی را در حرم ملائک پاسبان رضوی حاکم کردند.

در شب میلاد حضرت علی(ع) حرم مطهر رضوی چراغانی و آذین بندی شده و خادمان این بارگاه منور با عود و سپند آماده پذیرایی از خیل عاشقان و زائرانی هستند که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف شدند.

همچنین آئین جشن و شادمانی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) در کلیه صحن‌ها و رواق‌های بارگاه ملکوتی ثامن الائمه(ع) برگزار شد.

به مناسب شب میلاد حضرت علی(ع) مراسم ویژه‌ای در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد و در آن ذاکران اهل‌بیت(ع) به مولودی‌خوانی و حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب مستحب است، گفت: در این شب مبارک باید همه زائران بخاطر اینکه در ماه رجب زائر حضرت رضا(ع) هستند خداوند را شاکر باشند.

این استاد حوزه با بیان اینکه ماه رجب سه زیارت اختصاصی دارد که شامل سید الشهدا(ع)، امام رضا(ع) و حج عمره می‌شود، اظهار کرد: لغت‌ شناسان‌ واژه‌ رجب‌ را به‌ عظمت‌ معنا کرده‌اند. و مرجب‌ به‌ معنای‌ "مورد عظمت‌ قرار داده‌ شده‌" می‌باشد. رجب‌ هفتمین‌ ماه‌ از سال‌ قمری‌ است‌. بدین‌ جهت‌ بدان‌ رجب‌ المرجب‌ گفته‌اند که‌ قبایل‌ عرب‌ به‌ آن‌ ماه‌ احترام‌ قایل‌ بوده‌ و آن‌ را بزرگ‌ می‌شمردند و جنگ‌ را در آن‌ ماه‌ جایز نمی‌دانستند.

اعمال و اذکار ماه رجب فراموش نشود

وی ادامه داد: اگر ما قدردان ماه رجب نباشیم، به اعمال و اذکار آن توجه نکنیم و خیلی ساده از ماه رجب بگذریم، یقینا از افراد جاهل قبل از اسلام بدتر خواهیم بود و از رجبیون نخواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که اگر کسی فقط یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، در قیامت جزو رجبیون خواهد شد و زمانی که ندای «أین رجبیون» را سر دادند او هم می‌تواند لبیک بگوید.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه امیرالمومنان(ع) دارای فضائل بسیار زیاد می‌باشد، اظهار کرد: وقتی حضرت علی(ع) از فتح خیبر برگشتند رسول گرامی اسلام به ایشان گفتند یاعلی اگر نگران نبودم که عده‌ای تو را خدا نام نگذارند تمام فضائل تو را برای مردم می‌گفتم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha