جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتکاف

حوزه/ همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع) بیش از دو هزار معتکف با استقبال گرم خادمان بارگاه منور رضوی از صحن قدس، وارد مسجد گوهر شدند.

 

 

به گزارش خبرگزاری »حوزه» از مشهد، همزمان با شب میلاد حضرت علی(ع)، معتکفان به صورت گروهی وارد حرم مطهر رضوی شده و پس از زیارت حضرت ثامن الائمه(ع)، در محل‌های از پیش تعیین شده در مسجد گوهرشاد مستقر شدند.

حال و هوای غیر قابل توصیفی در صحن مسجد گوهرشاد به چشم می‌خورد، همه معتکفان به رسم ادب وقتی از صحن قدس وارد مسجد می‌شدند، دست ادب به سینه گذاشته و با نگاهی عاشقانه زیر لب «صل الله علیک یا علی بن موسی الرضا» را زمزمه می-کنند.

چشمان بارانی برخی از معتکفان بشارت بندگی را در جمع معتکفان طنین انداز می‌کند، اینجا همه جمع شدند تا دل های خویش را از غبار پاک و سه روز به درگاه الهی استغاثه کنند.

برخی از معتکفان در همین لحظات اولیه خویش پس از مستقر شدن در مسجد گوهرشاد، تسبیح و مهر برداشته و به شکرانه این نعمت الهی نماز شکر به جا آورده و برخی دیگر با ورق زدن کتاب مفاتیح الجنان اعمال این شب فرخنده را دنبال می‌کنند.

طبق آمارهای به دست آمده در سال جاری بیش از ۲۷ هزار و ۵۵۸ نفر برای معتکف شدن در مسجد گوهرشاد ثبت‌نابراساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، آئین افتتاحیه اعتکاف مسجد گوهرشاد ساعت یک بامداد با قرائت قرآن توسط محمدرضا شفيعي مؤمن آغاز و در ادامه حجت الاسلام برسلانی، مهمترین احکام مربوط به اعتکاف را بیان خواهد کرد.

یادآور می شود، در ایام اعتکاف در مسجد گوهرشاد کارشناسان دینی به صورت شبانه روزی پاسخگوی احکام شرعی، اعتقادی و مشاوره ای معتکفان خواهند بود و برنامه‌های سخنرانی متعددی با حضور آیت‌الله علم‌الهدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و کارشناسان دینی از جمله حجج‌الاسلام حسینی‌قمی، علی اکبری، فرحزاد و ماندگاری برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha