جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی رسولی

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان مازندران گفت: امیرالمؤمنین امام علی(ع) مظهر اسماء و صفات الهی بوده و دارای ابعاد مختلف شخصیتی است که البته شاید همه آنها قابل شناسایی و درک برای ما نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی رسولی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام علی(ع)، اظهار داشت: امیرالمؤمنین امام علی(ع) مظهر اسماء و صفات الهی بوده و دارای ابعاد مختلف شخصیتی است که البته شاید همه آنها قابل شناسایی و درک برای ما نباشد.

وی افزود: ابعاد شخصیتی مخفی حضرت علی(ع) بیشتر از ابعاد ظاهری ایشان بوده و آنچه از شخصیت امیرالمؤمنین(ع) ظهور دارد، فقط جزئی از کل ابعاد وجودی ایشان می باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در خصوص عظمت شخصیت امام علی(ع) فرمودند که اگرتمام جنگل ها و درختان عالم قلم شوند، تمام دریاها جوهر، تمام جنیان حسابگر و همه انسان ها نویسنده، هرگز نمی توانند فضائل علی(ع) را احصاء کرده و بنگارند.

حجت الاسلام و المسلمین رسولی گفت: مقام امیرالمؤمنین(ع) آن قدر بالاست که خداوندی که به حضرت موسی(ع) اجازه ورود به وادی مقدس را بدون کفش نمی دهد، به فاطمه بنت اسد دستور الهی می دهد که وارد خانه کعبه شده تا امیرالمؤمنین(ع) در این مکان مقدس متولد شود.

وی : با وجود تمام عظمت هایی که مردم در زمان پیامبر(ص) از حضرت علی(ع) مشاهده نمودند، همچنین دستور صریح وحی به پیامبر(ص) در خصوص جانشینی و امامت امیرالمؤمنین(ع) بعد از ایشان و همچنین شواهد و قرائن بسیار، متأسفانه امت اسلامی بعد از رحلت رسول الله(ص)، بحث شورای خلافت را مطرح نمودند و 25 سال حکومت اسلامی را از نعمت ولایت و امامت محروم نمودند که این اتفاق ظلم بزرگی در حق مسلمانان  بوده و آثار آن تا کنون برجای مانده است.

انتهاي پيام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha