چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه سیمرغ

حوزه/ مقاومت با تفکر علوی رشد و نمو پیدا می کند و این حرف گذشته و آینده از انقلاب نیست، بلکه ناله شهدای عزیزی است که در طول تاریخ به گوش ما می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران ، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در جمع اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان مازندران با محوریت شهدای خان‌طومان، اظهار داشت : شهدای مدافع حرم برای حفاظت از اعتقاد و باورشان با اندیشه‌ای که تمام سرزمینهای اسلامی مانند سرزمین من است و هر جا اگر به مکتب و اعتقادم تجاوز شود خود را مقابل آن قرار می‌دهم در دیار خود جنگیدند و تمام سرزمین های اسلامی را وطن خود و مردم آن کشور را خانواده خود می پنداشتند.

وی با اشاره به اینکه حرکت شهدای مدافع حرم برای این بود تا بگویند حق با مقاومت و تفکر علوی است، تأکید کرد: مقاومت با تفکر علوی رشد و نمو پیدا می کند و این حرف گذشته و آینده از انقلاب نیست، بلکه ناله عزیزانی است که در طول تاریخ به گوش ما می‌رسد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امروز سالگرد شهادت کسانی است که در عرش خدا به سر می برند و ما دورهم آمدیم تا ذره ای از وظایف خود را اجرا کنیم، اما با ما این سالگردها آشنا هستیم ، سالگردهای محرم را داشتیم که انقلاب ایجاد کرد، انگیزه ساخت، سیلی خورد و زجر کشید.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه ما فداییان راه خدا را شهید میدانیم ، تصریح کرد: هر شهیدی که در میدان جهاد به شهادت برسد، برای ما قابل‌احترام است و ما به خاطر تامین نعمت امنیت می بایست پاسدار خون شهدا باشیم .

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر قداست شهدای مدافع حرم ، گفت : آنها برای دفاع تمام‌قد از اسلام و انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشتند و خود را به اردوگاه دشمن در جبهه مقاومت رساندند تا ما با امنیت کامل زندگی کنیم، لذا پاسداشت مقام شامخ شهدای مدافع حرم برای همه امری بدیهی و ادای دین حداقلی است.
 

 حجت الاسلام یوسفی ادامه داد : با اینکه در حال حاضر که توفیق پیشتازی دفاع از حرم را نداریم باید پیشتازی در پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم را مقدم بر هر برنامه‌ای بدانیم چرا که مردم نظاره‌گر عملکرد مسؤولین با عیار شهدا هستند.

وی با بیان اینکه مراسمات بسیاری در یادوراه شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد ، گفت: تبیین اهداف شهدای مدافع حرم توسط ائمه جماعت مساجد، فضاسازی ادارات و ترویج گفتمان مقاومت و استکبارستیزی در مدارس از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یوسفی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا ، گفت : پاسداشتن نام و یاد شهدای مدافع حرم موجب تقویت روحیه مقاومت و استکبارستیزی می‌شود ، مدافعان حرم از جمله افرادی هستند که با باور قلبی و دست کشیدن از امیال دنیایی در جبهه مقاومت حاضر شدند تا از حرم اهل بیت دفاع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha