جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد تقی صیفی

حوزه/ پیامبر(ص) بین مسلمان ها اخوت و برادری بر قرار کرد و تنها کسی که لیاقت برادری با پبامبر اکرم(ص) را داشت، امیرالمومنین علی(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در همدان حجت الاسلام محمد تقی سیفی، شب گذشته در جشن میلاد حضرت علی(ع)، در بقعه مقدس امام زاده عبدالله شهر همدان، گفت: زیارت هفتم امیر مومنان علی(ص) که از امام صادق(ع) نقل شده است دارای معارفی عظیمی است که خصوصیات فراوانی از حضرت علی(ع) در آن ذکر شده است.

وی در ادامه افزود: پیامبر(ص) بین مسلمان ها اخوت و برادری بر قرار کرد و تنها کسی که لیاقت برادری با پبامبر اکرم(ص) را داشت علی(ع) بود.

وی در ادامه با اشاره به صفت اخلاص امیر مومنان علی(ع) تاکید کرد: حضرت علی(ع) خالص ترین فرد برای دوستی و برادری با پیامبر اکرم(ص) بود و او تنها کسی بود که لیاقت همسری با حضرت زهرای مرضیه(س) را داشت.

حجت الاسلام سیفی با اشاره به فضایل حضرت علی(ع) گفت: امیر مومنان علی(ع) تنها کسی است که با اصحاب کهف در غار صحبت کرده است و هیچ یک از اصحاب پیامبر(ص) لیاقت این کار را نداشته اند چون این معجزات فقط مخصوص وصی پیامبر(ص) است.

وی در ادامه داد: امیر مومنان(ع) در کاخ مدائن با جمجمه انوشیروان صحبت کرد و جمجمه نیز جواب داد و مردم نیز شاهد این مسئله بودند و با این حال چنین فردی را به خاطر دنیا کنار گذاشتند.

این فعال فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در صحرای محشر امام علی(ع) شافع مردم است و حتی با نگاهی اجمالی به این مساله پی خواهیم بردکه مقام ایشان از دیگر پیامبران الهی بالاتر است.

وی ادامه داد: قرآن دارای آیات محکمات و متشابهات است، ما آیات متشابه را نمی فهمیم و این آیان منحصر به معصومین است، علی(ع) و اولاد او فقط می توانند با علم لدنی خود این معارف را برای ما آشکار کنند.

حجت الاسلام سیفی در پایان گفت: آسف برخیا با یک چشم به هم زدن تخت بالقیس را به نزد حضرت سلیمان در بیت المقدس آورد و حال آنکه از 72 باب علم الهی یک باب را نزد خود داشت ولی امامان شیعه 70 باب از 72 باب علم الهی را می دانند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Shahrokhtoserkani DE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    علی ع مع الحق الحق مع العلی