جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشجویان مسلمان روی چمن‌های دانشگاه به نماز ایستادند

حوزه/یکی از برنامه‌های هفته بیداری اسلامی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، برگزاری نماز جماعت دانشجویان مسلمان بر روی چمن‌های محوطه دانشگاه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از technicianonline، هفته بیداری اسلامی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در آمریکا، امسال با عنوان «پل زدن به تفاوت‌ها» برپا شده و به گفته دانشجویان انجمن اسلامی، هدف از هفته بیداری اسلامی، آشناسازی دانشجویان به ویژه غیرمسلمانان با مذهب و فرهنگ مسلمانان، آداب و سنن اسلامی می‌باشد.

مسلمانان این دانشگاه روز گذشته، به عنوان بخشی از آموزش و آشناسازی همکلاسی‌هایشان با دین اسلام، اقدام به برگزاری نماز جماعت بر روی چمن‌های محوطه دانشگاه کردند. در این مراسم که با حضور 35 دانشجوی مسلمان و غیرمسلمان برگزار شد، دانشجویان بر روی چمن‌های ورزشگاه استافورد نماز جماعت عصرگاهی خواندند.

این مراسم با اذان گفتن محمد عمری، دبیر انجمن اسلامی و دانشجوی رشته مهندسی شیمی آغاز شد. پس از خاتمه نماز، راکان دیارباکرلی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هنر و طراحی، درباره نماز و عبادت مسلمانان، بخش‌های مختلف نمازهای یومیه، آیات قرآن مجید، کتاب مقدس مسلمانان  و دلایل رکوع و سجود در حین نماز را برای غیرمسلمانان توضیح داد.

نماز تلفیقی از عبادت فیزیکی و روحانی

این دانشجوی مسلمان در توضیح حرکات رکوع و سجود گفت: زمانی که شما در پایین‌ترین سطح قرار گرفته و صورت‌تان یعنی شرافت و اصالت انسانی را روی زمین قرار می‌دهید، خودتان را در حضور بالاترین و قدرتمندترین وجود پایین می‌آورید که این تلفیقی از عبادت فیزیکی و عبادت روحانی محسوب می‌شود.

مهند الصفوی، دانشجوی رشته علوم مواد و مهندسی و یکی از سازمان دهندگان این رویداد، با تاکید بر اهمیت نماز در دین اسلام گفت: نماز اول وقت برای ما مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به محض گفتن اذان مکانی پاکیزه و آرام پیدا کرده و به نماز می‌ایستیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی آشناسازی دانشجویان با ماهیت نماز بود. بسیاری از مردم در غرب نماز را به درستی درک نمی‌کنند و گاها از آن می‌ترسند. هدف ما عادی سازی نماز بود.

عمری رئیس انجمن اسلامی نیز گفت: آنچه در تلویزیون و رسانه‌ها علیه مسلمانان به نمایش درمی‌آید بار معنایی منفی‌گرایانه دارد، به همین جهت نیز هدف ما دیده شدن است. می‌خواهیم مردم رسوم و سنت ما را ببینند و از نزدیک با آن آشنا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha